کد خبر: ۸۷۳۶۶
۱۲:۷ - ۱۳۹۷/۴/۲۶

توصیه های پورابراهیمی به مدیران بانک ها / بسته پیشنهادی در آینده نزدیک

توصیه های پورابراهیمی به مدیران بانک ها / بسته پیشنهادی در آینده نزدیک

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در نشست مشترک با مدیران عامل بانک ها ضمن اعلام توصیه های از نهایی شدن بسته پیشنهادی ارتقای نظام بانکی در آینده ایی نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا پورابراهیمی در نشست عصر دیروز مدیران عامل بانک ها با اعضای کمیسیون اقتصادی به میزبانی بانک تجارت گفت: شرایط فعلی بانک‌های از مطلوبیت لازم برخوردار نبوده و ادامه این روند فعالان اقتصادی، مردم و سیاست‌گذاران را با چالش‌های بیشتری روبرو می‌کند. رسیدگی به وضعیت مطالبات نظام بانکی، به‌ویژه مطالبات بانک‌ها از دولت در صدر برنامه‌ها قرار دارد که از طریق مرکز پژوهش‌ های مجلس در حال بررسی است.

وی با برشمردن دلایل به‌وجودآمدن این شرایط افزود: در کنار عوامل بیرونی، بخش مهمی از این مشکلات به مدیریت بانک‌ها و ساختارهای متفاوت آنها برمی‌گردد. در این بین عدم استقلال بانک مرکزی را هم می‌توان اضافه کرد. شرایط کنونی سبب شده انتظارات جامعه از بانک‌ها به درستی پاسخ داده نشود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه بانک تجارت برای شناسایی و حل مشکلات پیش قدم و پیگیری کرده، راهکارهای بهبود شرایط را اعلام و توضیح داد: اولین اقدام، نوسازی و اصلاح ساختار بانک‌ها است تا با رویکردی جدید بتوانند به فعالیت ها ادامه دهند. داشتن انتظارات منطقی و تخصصی از بانک‌ها در شرایطی باید مطرح شود که با شناسایی چالش‌ها، راهکارهای لازم را برای اصلاح وضعیت بانک‌ها ارائه و پیاده‌سازی کنیم.

پورابراهیمی یکی از وظایف مهم بانک‌ها در این شرایط را مدیریت نقدینگی عنوان کرد و گفت: یکی از موضوعات مهمی که حتی به‌عنوان دغدغه مقام معظم رهبری در اولین جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی قوا به آن اشاره شد، ضرورت ساماندهی نظام بانکی است. در کنار اقداماتی که وزارت اقتصاد و بانک مرکزی در این زمینه آغاز کردند، مدیران بانک‌ها نیز برای تغییر این شرایط باید با تمام توان به میدان آمده و در حوزه میدانی و مباحث نظری و تخصصی راهکار ارائه کنند.

وی به موضوعات مهم در دست اقدام این کمیسیون اشاره کرد و افزود: اصلاح قانون بانک مرکزی با توجه به شرایط اقتصادی موضوع مهمی است که در دستور کار کمیسیون قرار دارد. بررسی‌های لازم در این رابطه انجام شده و در آینده تصمیم‌گیری نهایی اتخاذ خواهد شد. اولویت دوم، بازنگری و اصلاح قانون بانکداری است. امیدواریم مجموع این اقدامات مسیر حرکت بانک‌ها را هموار کرده و اصلاح ساختار بانک‌ها را به دنبال داشته باشد.

پورابراهیمی گفت: نحوه تسویه و تعیین‌تکلیف مطالبات بانک‌ها از دولت با مکانیسم‌های خاص و در قالب پیشنهادات طرفین، مشکلات مالیاتی نظام بانکی، موضوع احکام قضائی علیه بانک‌ها، انتقال منابع شرکت‌های دولتی به بانک مرکزی و افزایش سرمایه نظام بانکی از دیگر مواردی بود که به آن پرداخته شد. با استمرار این نشست‌ها، یک بسته پیشنهادی برای ارتقای نظام بانکی تهیه و ارائه می‌شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ