کد خبر: ۸۷۳۷۳
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۴/۲۶

گزارش نیویورک‌تایمز از نحوه سرقت اسناد هسته‌ای محرمانه ایران

گزارش نیویورک‌تایمز از نحوه سرقت اسناد هسته‌ای محرمانه ایران

نیویورک‌تایمز در گزارشی نحوه سرقت اسناد هسته‌ای محرمانه ایران را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی مدعی شد عوامل موساد شب 31 ژانویه سال گذشته به انباری در منطقه‌ای صنعتی تهران نفوذ کردند و توانستند با دستیابی به بیش از 50 هزار برگه و 163 سی‌دی مربوط به فعالیت‌های هسته‌ای گذشته ایران پیش از رسیدن کارکنان انبار را به همراه اسناد مسروقه ترک کنند.

در این گزارش ادعا شده این جاسوس‌ها 6 ساعت و 29 دقیقه زمان صرف کردند تا بتوانند با از کارانداختن آژیرهای انبار، عبور از دو در و بازکردن چندین گاو صندوق به این اسناد دست یابند و سپس از ایران فرار کنند.

عوامل موساد ابزار جوشکاری در اختیار داشتند که دمای حدود 2000 درجه سلسیوس داشته و از طریق آنها توانسته بودند گاوصندوق‌های انبار را باز کنند و در پایان شب با دردست‌داشتن حدود نیم تُن سند محرمانه شامل هزاران برگه مکتوب و سی‌‌دی حاوی فایل‌، ویدئو و طرح از شهر بگریزند.

ایرانی‌ها پس از حصول توافق هسته‌ای با قدرت‌های جهانی در جولای 2015 شروع به جمع‌آوری و ذخیره این اسناد از سراسر ایران در انبار مذکور کردند و  ساعات شب برای اینکه جلب توجه نکند هیچ نگهبانی از این انبار محافظت نمی‌کرده است.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم اسرائیل، در ماه آوریل مدعی شد به اسنادی دست پیدا کرده که نشان می‌دهد ایران در گذشته فعالیت‌های هسته‌ای نظامی داشته و پس از حصول توافق نیز از آنها دست نکشیده است.

گزارش نیویورک‌تایمز نیز بر اساس اطلاعاتی است که اسرائیل در روزهای اخیر در اختیار رسانه‌ها قرار داده بود و این اسناد شامل جزئیاتی از اسناد مسروقه ادعایی نتانیاهو بوده است.

مقامات صهیونیستی می‌گویند تهران از پاکستان و دیگر کارشناسان خارجی کمک‌هایی درخصوص برنامه هسته‌ای‌ دریافت کرده است.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه پیش‌تر در واکنش به ادعاهای بی‌اساس نتانیاهو درباره برنامه مخفی ایران برای ساخت سلاح هسته‌ای در توییتر این ادعاها را برنامه‌ای از پیش تعیین‌شده و برای تأثیر بر ادامه حیات برجام دانست و با چوپان دروغ‌گو نامیدن نتانیاهو اعلام کرد: ترامپ برای فسخ برجام متوسل به اتهامات کهنه‌ای شده که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیش‌تر به آنها رسیدگی کرده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ