کد خبر: ۸۷۳۹۱
۰:۰ - ۱۳۹۷/۴/۲۷

عرضه اولیه اوراق سلف ۵۰ میلیاردی شرکت سیمانی در بورس کالا
امروز انجام می شود:

عرضه اولیه اوراق سلف ۵۰ میلیاردی شرکت سیمانی در بورس کالا

عرضه اولیه اوراق سلف موازی استاندارد یک محصول شرکت سیمان خوزستان برای تامین مالی ۵۰ میلیارد تومانی، امروز در بورس کالا انجام می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عرضه اولیه اوراق سلف موازی استاندارد سیمان تیپ 5 شرکت سیمان خوزستان در نماد "عخوز" شامل 408.4 قرارداد و با قیمت 122.4 هزار تومان هر قرارداد یک تنی، امروز از ساعت 10 الی 11:30 انجام خواهد شد.

عرضه این اوراق به روش گشایش انجام خواهد شد و دامنه نوسان قیمت در عرضه اولیه مثبت و منفی ۳ درصد است. این عرضه به منظور تامین سرمایه در گردش شرکت سیمان خوزستان به ارزش 50 میلیارد تومان انجام می شود و مدت قرارداد نیز یکساله است. معاملات ثانویه این اوراق هم از ۳۰ تیر الی ۲۷ تیر ۹۸ خواهد بود.

اگر در پایان مدت عرضه اولیه، بخشی از اوراق پذیره‌نویسی نشود، متعهد پذیره‌نویسی مکلف به خرید اوراق باقیمانده به قیمت تعیین شده در بازار است. همچنین در صورتی که در پایان مدت عرضه اولیه، هیچ بخشی از پذیره‌نویسی اوراق صورت نگیرد، متعهد پذیره نویسی مکلف به خرید اوراق به قیمت پایه خواهد بود.

قیمت خرید بازارگردان در معاملات ثانویه برابر است با قیمت پایه در زمان عرضه اولیه به علاوه ۱۷.۵ درصد سود سالانه به صورت روز شمار .

همچنین بازدهی این اوراق در سررسید در دو حالت قابل تبیین است. درصورتی که دارندگان اوراق نسبت به اعمال اختیار فروش به قیمت ۱۱۸.۵ درصد قیمت پایه در عرضه اولیه  اقدام کنند، این اوراق در سررسید برای سرمایه گذاران بازدهی یکساله حداقل ۱۸.۵ درصدی خواهد داشت. اما درصورتی که شرکت سیمان خوزستان نسبت به اعمال اختیار خرید به قیمت ۱۱۹ درصد قیمت پایه در عرضه اولیه اقدام کند، بازدهی سالانه اوراق سلف در سررسید حداکثر ۱۹ درصد خواهد بود.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ