کد خبر: ۸۷۳۹۹
۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۴/۲۷

ترامپ به تماس ایران امیدوار شد / اعتراف به دخالت روسیه

ترامپ به تماس ایران امیدوار شد / اعتراف به دخالت روسیه

ترامپ ضمن اعتراف به دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ، به تماس ایران در برخی موضوعات امیدوار شد و گفت: ایران کشور ۵ ماه قبل نیست و مشکلات زیادی دارد که می‌تواند از طریق توافق با آمریکا بسیار راحت تر حل کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از اسپوتنیک، دونالد ترامپ که بابت تبرئه روسیه از دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا مورد انتقادات شدید قرار گرفته در جمع خبرنگاران کاخ سفید ضمن اذعان به اینکه جمع‌بندی جامعه اطلاعاتی آمریکا درباره اتفاق افتادن دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌ جمهوری سال ۲۰۱۶ را می‌پذیرد،گفت: اقدامات روسیه تأثیری روی نتیجه انتخابات نداشت.

وی افزود: آنچه در هلسینکی قصد داشته بگوید این بوده که دلیلی وجود نداشته روسیه در انتخابات آمریکا دخالت کند.دولت آمریکا با جدیت جلوی هر گونه تلاش برای دخالت در انتخابات سال ۲۰۱۸ را خواهد گرفت.با پوتین درباره ضرورت کاهش دادن سلاح‌های هسته‌ای و مقابله با بلندپروازی‌های هسته‌ای ایران هم رایزنی کرده ام.

ترامپ در واکنش به انتقاد‌ها بابت تضعیف ائتلاف ناتو نیز گفت: کشور‌های این ائتلاف در حال حاضر سهم از بودجه فاعی را پرداخت می‌کنند و وی از ینس استولتبرگ دبیر کل ائتلاف ناتو متشکر است.

وی  افزود: امیدواریم در برخی موضوعات، ایران با تماس بگیرد. ممکن است توافق جدید حاصل شود یا نشود. ایران کشور ۵ ماه قبل نیست. آن‌ها دیگر زیاد به دنبال حضور در مدیترانه و کل خاورمیانه نیستند. آن‌ها مشکلات زیادی دارند که می‌توانند از طریق توافق با ما بسیار راحت تر حل کنند.

بنابراین گزارش،واکنش‌ها در آمریکا به سخنان ترامپ در نشست خبری مشترک با پوتین کماکان ادامه دارد و روز گذشته پل رایان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت:کنگره آمریکا اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه به بهانه دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را بررسی می‌کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ