کد خبر: ۸۷۴۰۸
۰:۰ - ۱۳۹۷/۴/۳۰

اثر جنگ تجاری آمریکا با چین و اروپا بر کامودیتی ها
یک تحلیلگر مطرح کرد:

اثر جنگ تجاری آمریکا با چین و اروپا بر کامودیتی ها

یک تحلیلگر با اشاره به نقاط ضعف ترامپ و اقتصاد آمریکا و لزوم حل مشکلات فی مابین با رقبای اقتصادی دیگر، اثر جنگ تجاری آمریکا با چین و اروپا بر کامودیتی ها را بررسی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، زهرا روکی تحلیلگر کارگزاری سهام گستران در تحلیلی با اشاره به نقاط ضعف ترامپ و اقتصاد آمریکا و لزوم حل مشکلات فی مابین با رقبای اقتصادی دیگر اعلام کرد: تقریبا از بهمن ماه ۹۶ به دنبال فشار ترامپ به چین بابت اخذ عوارض از محصولات چینی عملا رشد اقتصادی دنیا با چالشی بنام ترامپ مواجه شد و نتایج پیش بینی ها که حاوی رشد مطلوب اقتصادی چین و آمریکا و حوزه اروپا  بود همه در هاله ای از ابهام فرو رفتند.

ترامپ یک تنه و به تنهایی برای این کره خاکی کافی است تا تمام آمار و ارقام‌ و معادلات اقتصادی را به چالش بکشد اما به نظر می رسد ترامپ فقط شروع کننده این بازی بوده و به زودی باید برای چانه زنی و گرفتن و دادن امتیاز به رقبای اقتصادی دنبال راه چاره ای باشد.

در دنیای امروز درست است که قدرت اقتصادی آمریکا هنوز حرف اول را می زند ولی رقبای اقتصادی همانند چین، اتحادیه اروپا و اعضا پیمان نفتا و اعضا سازمان تجارت جهانی به خوبی متوجه نقاط ضعف ترامپ و اقتصاد آمریکا شده اند.

مشکل ترامپ یک تنه به جنگ چند ابرقدرت اقتصادی رفتن است اما همه اقتصاددان ها مثل سیاسیون متوجه شدند ترامپ در اول برنامه تبلیغاتی اجرا و در ادامه به دنبال حل ماجرا و حتی امتیاز دادن به نفرات مقابل برمی آید اما چرا ترامپ مجبور به حل این بحران است قبل از اینکه رشد اقتصاد جهانی به رکود برود؟

1. دولت مرکزی آمریکا بدهکارترین دولت در دنیاست که البته اگر رشد تولید ناخالص GDP نسبت به بدهی دولت آمریکا کمتر باشد زنگ خطر برای اقتصاد آمریکا و ایجادتورم رکودی به صدا درمی آید و این خوشایند تاجری بنام ترامپ که وعده انتخاباتی وی رونق اقتصادی است، نیست.

2. ترامپ وعده کاهش مالیات ها را در تبلیغات انتخابی داده بود و این کاهش مالیات یعنی کاهش درآمد دولت و در صورتی که ترمز رشد اقتصادی کشیده شود عملا تحقق این شعار نیز غیرممکن است.

3. ترامپ برای انتخابات پیش روی مجلس آمریکا روی رای آوردن اکثریت جمهوری خواه  قبل از انتخابات ریاست جمهوری حساب کرده،در صورتی که کرسی های مجلس بدست دموکرات ها تسخیر شود عملا اجرای قوانین من در آوردی یک تاجر جمهوری خواه باد هوا می شود.

4. اما نکته ای که پاشنه آشیل دولت ترامپ است، طلبکارترین کشورها از دولت آمریکا چین و ژاپن و کشورهای عربی هستند. در صورتی که چین به عنوان دشمن اقتصادی آمریکا قصد ضربه زدن به دلار آمریکا را داشته باشد با فروش اوراق قرضه به راحتی می تواند دولت ترامپ را در آستانه انتخابات مهم ریاست جمهوری تحت فشار قرار داده و امتیازهای لازم را به نفع اقتصاد چین کسب کند.

با ذکر این چند دلیل باید منتظر ارائه پیشنهادهای فوری از سوی ترامپ برای حل مشکلات فی مابین قدرت های اقتصادی دنیا بود.

ترامپ هر چقدر با تکیه بر اقتصاد قدرتمند آمریکا قصد یکه تازی داشته باشد ولی گذشت زمان و نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری پاشنه آشیل ترامپ است. اما درصورت اعتقاد به تحلیل فوق، زیرنظر داشتن کامودیتی ها و نشانه های حل بحران جهانی و اصلاح مناسبی که در بازار این روزها سهام جهانی داشتند می تواند فرصت خوبی را برای تحلیلگران برای کسب سود شیرین و مناسب فراهم آورد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ