کد خبر: ۸۷۴۳۷
۲۲:۴ - ۱۳۹۷/۴/۲۸

اقدامات تلافی جویانه جدید علیه تعرفه واردات آمریکا اعلام شد
از سوی اتحادیه اروپا:

اقدامات تلافی جویانه جدید علیه تعرفه واردات آمریکا اعلام شد

اتحادیه اروپا به دنبال مقابله با پیامدهای منفی تعرفه های سنگین بر واردات فولاد و آلومینیوم اقدامات جدید تلافی جویانه ای علیه آمریکا به اجرا می گذارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از خبرگزاری فرانسه، اتحادیه اروپا از امروز برای مقابله با پیامدهای منفی تعرفه های سنگین 25 و 10 درصدی بر واردات فولاد و آلومینیوم، اقدامات تلافی جویانه تازه ای علیه آمریکا به اجرا می گذارد.

براین اساس کمیسیون اروپا دیروز با انتشار گزارشی اعلام کرد: این اقدامات جدید تلافی جویانه که  اقداماتی حفاظتی نام گرفته با هدف حمایت از صنایع فولاد کشورهای اروپایی به اجرا در می آید که دیگر در آمریکا بازاری ندارند.

سسیلیا مالمستروم کمیسر امور بازرگانی اروپا در بیانیه ای اعلام کرد: عوارض گمرکی آمریکا، داد و ستدهای تجاری میان آمریکا و اروپا را از مسیر اصلی منحرف می کند و این امر زیان و ضرر زیادی متوجه صنایع فولاد اتحادیه اروپا و کارگرانی می کند که در این بخش کار می کنند. برای حفاظت از صنایع فولاد در مقابل افزایش واردات چاره ای جز اقدامات متقابل تلافی جویانه تجاری و اقتصادی نداشتیم.

اقدامات متقابل تلافی جویانه تجاری و اقتصادی اروپا علیه آمریکا 23 قلم محصول فولادی را در بر می گیرد که اکنون به طور موقت به اجرا در آمده است. اجرای موقت این اقدامات در طول مهلت تحقیق کمیسیون اروپا خواهد بود. بعد از آنکه تحقیق کمیسیون اروپا انجام گرفت درباره اینکه چه اقدامات متقابل تلافی جویانه تجاری و اقتصادی علیه آمریکا به اجرا در‌آید تصمیم گیری نهایی صورت خواهد گرفت. پیش بینی می شود تصمیم گیری در این خصوص در اوایل سال 2019 انجام گیرد.

بنابر این گزارش ،اقدامات متقابل تلافی جویانه تجاری و اقتصادی شکل نرخ های تعرفه ای سهیمه ای به خواهد گرفت. آمریکا در اقدامی تنبیهی علیه اتحادیه اروپا از اول ژوئن سال 2018 تعرفه های واردات فولاد از این اتحادیه را 25 درصد افزایش داده است. اتحادیه اروپا به همین علت از آمریکا به سازمان جهانی تجارت، سازمانی بین المللی که وظیفه نظارت بر اجرای قوانین بازرگانی در سطح جهان و حل و فصل اختلافات تجاری میان کشورهای عضو را بر عهده دارد، شکایت کرده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ