کد خبر: ۸۷۴۴۰
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۴/۲۸

مواضع روشن و قاطع روسیه در قبال برجام
نماینده ویژه پوتین مطرح کرد:

مواضع روشن و قاطع روسیه در قبال برجام

فرستاده ویژه رییس جمهور روسیه گفت: پوتین اعمال تحریم های یکجانبه علیه ایران را مغایر با توافقنامه بین المللی برجام می داند و در گفت و گوهای اخیر با ترامپ بر زیانبار بودن این اقدام تاکید کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از  تسنیم، الکساندر لاورنتیف که به تهران سفر کرده پیش از ظهر امروز با سعید ایروانی معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گزارش جامعی از گفت و گوهای انجام شده در اجلاس اخیر پوتین و ترامپ ارایه کرد.

ایروانی با قدردانی از سرعت عمل پوتین در اعزام نماینده ویژه به تهران، این اقدام را نماد روشنی از التزام دو کشور به قواعد همکاری و مشارکت راهبردی عنوان کرد و گفت: مواضع اصولی و قاطع پوتین در قبال یکجانبه گرایی و بدعهدی آمریکا نشان دهنده تعهد روسیه به موازین بین المللی و پیروی از منطق گفت و گو و مفاهمه برای حل و رفع چالش های سیاسی و امنیتی است.

وی ادامه داد: ایران بر اساس گزارش های متعدد آژانس بین المللی انرژی اتمی به کلیه تعهدات در برجام پایبند بوده و معتقد است تداوم این روند مستلزم تامین حقوق قانونی ایران و اجرای تعهدات پذیرفته شده از سوی سایر کشورهای طرف قرارداد است.تحولات اخیر در سوریه و پیروزی های ارتش و نیروهای مردمی در جبهه های جنوبی که با حمایت کشورهای عضو ائتلاف مبارزه با تروریسم به دست آمده،گام موثری در پیشرفت روند سیاسی در چارچوب گفت و گوهای آستانه و سوچی به حساب می آید.

ایروانی افزود: ایران برای تداوم پیگیری راه حل سیاسی با تقویت روند گفت و گوهای سوری- سوری اهمیت ویژه ای قایل است و از تلاش هایی که دراین زمینه صورت می گیرد حمایت می کند.سطح همکاری و مواضع ایران و روسیه نشان می دهد، بازیگری منفی رژیم صهیونیستی و اقدامات ایذایی و مذبوحانه آنان تاثیری بر همکاری دو کشور ندارد و ایران و روسیه در چارچوب ائتلاف موجود به تقویت نیروهای مسلح سوریه در مبارزه با تروریسم ادامه خواهند داد.

لاورنتیف نیز در این دیدار با ارایه گزارشی جامع از گفت و گوهای انجام شده در اجلاس اخیر پوتین و ترامپ گفت: روسیه متعهد به پشتیبانی از توافقات بین المللی دانسته و بر اجتناب کشورها از یکجانبه گرایی و بهره گیری از ابزارهای اقتصادی و تجاری برای تحمیل اراده سیاسی به کشورهای دیگر تاکید دارد.

وی با اشاره به مواضع روشن و قاطع روسیه در قبال برجام بر ضرورت پایبندی و اجرای تعهدات پذیرفته شده از سوی همه کشورها تاکید کرد و افزود: پوتین اعمال تحریم های یکجانبه علیه ایران را مغایر با توافقنامه بین المللی برجام می داند و در گفت و گوهای اخیر با ترامپ بر غیر سازنده و زیانبار بودن این اقدام تاکید کرده است.

لاورنتیف اظهار امیدواری کرد با تداوم گفت و گو میان چین، روسیه و کشورهای اروپایی با آمریکا رویکرد این کشور در قبال پیگیری سیاست های یک جانبه تغییر کند و توافقات پذیرفته شده در چارچوب برجام مبنای عمل متقابل قرار بگیرد.در عزم و اراده دولت روسیه نیز برای تداوم همکاری مشترک در مبارزه با تروریسم هیچگونه خللی وارد نشده و این مسیر تا استقرار کامل ثبات و امنیت در سوریه ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ