کد خبر: ۸۷۴۴۳
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۴/۲۸

رونمایی از محصول جدید سایپا+جزئیات همکاری با سیتروئن و رنو
مدیرعامل خبر داد:

رونمایی از محصول جدید سایپا+جزئیات همکاری با سیتروئن و رنو

مدیرعامل سایپا ضمن رونمایی از محصول جدید این خودروساز که قرار است در 3 مدل تولید شود،درخصوص همکاری با سیتروئن و فعالیت رنو در ایران توضیحاتی داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم،محسن جهرودی در حاشیه برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین المللی خودروی سایپا در شیراز گفت: رهام اولین خودرو به‌روی پلت‌فرم ملی SP100 به تولید رسیده و هم‌ اکنون مراحل آزمایش آن در حال انجام است و خوشحال هستیم این محصول ایرانی در منطقه اصیل ایران و در شهر شیراز معرفی می‌شود.

وی افزود: پلت‌فرم این خودرو ایرانی بوده و تمام مراحل طراحی تا ساخت آن توسط متخصصان ایرانی انجام شده،افزود: تلاش می‌کنیم در کمترین زمان ممکن مراحل آزمایش و کالیبره کردن این خودرو را به پایان رسانده و تولید انبوه آن را آغاز کنیم.با توجه به تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا، تمرکز را به روی تولید داخل برده و تولید این خودروی ایرانی جدید نیز در این راستا صورت می‌گیرد، ضمن آنکه آمریکا تمام دنیا نیست و ایران با تمدن بزرگ و با تجربه است.

این مقام مسئول گفت: تحریم‌های آمریکا مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد اما با توسعه داخلی‌سازی خودروها محصولات تولیدی از نظر کمی و کیفی در سطح قابل قبولی خواهند ماند و به‌صراحت اعلام می‌کنیم از این مقطع هم با سلامت و به‌خوبی عبور خواهیم کرد.قطعات مورد نیاز برای تولید محصولات تا پایان سال از هم‌اکنون تأمین شده و از ابتدای سال و حتی قبل از خروج دولت پیمان‌شکن آمریکا از برجام، شرایط را پیش‌بینی و با تشکیل ستاد تدابیر ویژه در گروه سایپا قطعات مورد نیاز را پیشاپیش تأمین کردیم.

جهرودی درباره وضعیت همکاری سایپا با سیتروئن گفت: سیتروئن فعالیت را به تعلیق انداخته که البته متفاوت با خروج از ایران است، با این حال فعالیت سایپا سیتروئن متوقف نخواهد شد و تولید محصولات فعلی آن ادامه خواهد یافت.رنو نیز از ایران خارج نشده بلکه فعالیت را کاهش داده که این موضوع نشان‌دهنده خرد رنو و شناخت این شرکت از بازار داخلی ایران است که پیام خوبی هم دارد. اگرچه حجم ارسال قطعات محصولات رنو کاهش پیدا کرده اما این شرکت اعلام کرده از ایران خارج نمی‌شود.

بنابراین گزارش، رهام یک خودروی سدان در کلاس C است که پیشتر آزمایش های سه‌ستاره انکپ (NCAP) را با موفقیت پشت سر گذاشته و  دارای امکاناتی مانند فرمان برقی، گیربکس اتوماتیک، کروز کنترل، شش کیسه هوا، سان‌روف برقی، سیستم ترمز پیشرفته، سیستم هشداردهنده عابر پیاده، مانیتور نمایش اطلاعات خودرو، مالتی‌مدیا، سیستم سنسور و دوربین دنده عقب و پارک خودرو، تهویه هوای اتوماتیک و غیره است.حجم موتور این خودرو 1650 سی‌سی با توان تولید 115 اسب بخار قدرت است. قرار است رهام سایپا در سه مدل سواری، کراس اوور و هاچ‌بک تولید و روانه بازار شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ