کد خبر: ۸۷۴۶۱
۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۴/۳۰

واردکننده غیرقانونی ۷۱۸ خودرو لوکس دستگیر شد
وزیر صنعت:

واردکننده غیرقانونی ۷۱۸ خودرو لوکس دستگیر شد

وزیر صنعت پیرو ضرب العجل رییس جمهور مبنی بر تشکیل هیات ویژه بازرسی جهت رسیدگی به تخلفات ثبت‌سفارش خودرو وارداتی، از دستگیری واردکننده غیرقانونی ۷۱۸ خودرو لوکس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد شریعتمداری پس از اینکه اعلام کرد به‌زودی با مردم از جزئیات ثبت‌سفارش‌های غیرقانونی واردات خودرو سخن می‌گوید، در پیامی توییتری از دستگیری م.آ در ارتباط با واردات خودروهای لوکس خبر داد و گفت: پیرو دستور روحانی درباره گزارش ارسال‌شده، ناجا از دستگیری م.آ. در خوزستان و اعتراف موثر وی از شبکه فساد خبر داده است.

اواخر سال ۹۶ موضوع ثبت‌سفارش‌های خودرو فاقد اصالت ازسوی مرکز حراست وزارت صنعت مطرح و رسانه‌ای شد. بر این اساس مشخص شد، در بازه زمانی ۲۸ تیر تا ۹ دی‌ماه ۹۶ یعنی در زمان بسته بودن سایت ثبت‌سفارش واردات خودرو، ۶ هزار و ۴۸۱ خودرو به‌صورت غیرمجاز ثبت‌سفارش شده ‌است.

از زمان علنی‌شدن ثبت‌سفارش‌های غیرمجاز خودرو هیچ پاسخ مشخص و روشنی از چگونگی انجام شدن این تخلف بزرگ به مردم ارائه نشد تا اینکه با تعیین ضرب‌الاجل ۱۵ روزه رئیس‌جمهور در دهم تیرماه ۹۷ به شریعتمداری برای تشکیل هیات ویژه بازرسی جهت رسیدگی به تخلفات ثبت‌سفارش خودرو وارداتی و همچنین نحوه فروش خودروهای داخلی،وی بالاخره دست به کار شد.

شریعتمداری به هیات ویژه بازرسی دستور داد، تا هرچه سریع‌تر تحقیقات را در این زمینه انجام و با شناسایی عوامل تخلف، آنها را به مراجع ذی‌ربط و مردم معرفی کنند.  رئیس‌جمهوری پس از دریافت گزارش وزارتخانه‌های صنعت، اطلاعات،اقتصاد و نیز بازرسی ریاست‌جمهوری درباره وقوع تخلف در واردات و فروش خودروهای خارجی ضمن دستورهای جدید به سه وزارتخانه و معاون حقوقی ریاست‌جمهوری، از رئیس قوه‌قضائیه خواست ترتیبی اتخاذ کند تا با سرعت و خارج از نوبت به پرونده تخلفات واردات خودرو رسیدگی شود و مجرمان و متخلفان به مجازات قانونی برسند و اموال و سودهای کلان نامشروع به بیت‌المال بازگردد.

در این گزارش گروه‌های اصلی درگیر در تخلفات ثبت‌سفارش خودرو شامل برخی کارکنان وزارت صمت، تعدادی از واردکنندگان خودرو و چند نفر از کارشناسان شرکت رایانه‌ای طرف قرارداد برای پشتیبانی از سامانه ثبت‌سفارش معرفی شده‌اند.

بنابراین گزارش،اقدامات فرد دستگیر شده در گزارش سال ۹۶ به تعزیرات و گزارش ۲۰صفحه‌ای از فساد زنجیره‌ای، بالغ‌بر ۷۱۸ دستگاه خودروی لوکس بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ