کد خبر: ۸۷۴۹۹
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۷/۴/۳۰

روغن مایع گران شد + تصویر

روغن مایع گران شد + تصویر

تولیدکنندگان با این استدلال که ارزی برای تأمین مواد اولیه ندارند دست به افزایش قیمت ها زدند و این موضوع تشدید رکود در بازار را افزایش داده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، در طول چند هفته اخیر کاهش عرضه محصولات در سطح بازار باعث شده تا مشکلاتی متعددی برای مردم به وجود آید. در این شرایط تولیدکنندگان با این استدلال که ارزی برای تأمین مواد اولیه ندارند، افزایش قیمت را اعمال کردند که این موضوع تشدید رکود در بازار را افزایش داده است.

 اگر امروز سری به فروشگاه‌های عرضه محصولات غذایی بزنید مشاهده می‌کنید که قیمت بسیاری از کالاها با وجود ممنوعیت‌ها افزایش یافته و خبری از ارزانی نیست. دولت در قالب اطلاعیه هایی مدام در مورد مدیریت بازار سخن می‌گوید اما در عمل خبری از نظارت نیست و همچنان روند افزایش غیر منطقی قیمت ها ادامه دارد.

البته در چند روز اخیر اعتراض تولیدکنندگان در افزایش قیمت مواد اولیه باعث شد اتاق اصناف ایران اعلام کند هر واحد صنفی بین 7 تا 17 درصد می‌تواند برای کالا‌های وارداتی افزایش قیمت دهد و بیشتر از آن تخلف است. اعلام همین مطلب کافی بود تا مجوز گرانی صادر و واحدهای صنفی نسبت به اجرای اقدام کنند.

امروز تولیدکنندگان روغن افزایش 9 تا 16 درصدی محصولات را اعمال و نسبت به عرضه محصولات آن با قیمت‌های جدید اقدام کرده‌اند. به عنوان نمونه روغن یک لیتری یکی از شرکت های روغن از 5300 تومان به 5750 تغییر کرده است.

شرکت دیگری قیمت روغن سرخ کردنی را از 4300 تومان به 4800 تومان رسانده است. برخی از شرکت ها هم افزایش 16 درصدی قیمت را اجرا و مطابق با آن روغن یک لیتری را از 5300 تومان با قیمت 6150 تومان به فروش می رسانند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ