کد خبر: ۸۷۵۰۱
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۷/۴/۳۰

مجلس از طرح های جذاب بورس حمایت می کند
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

مجلس از طرح های جذاب بورس حمایت می کند

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بازار سرمایه در صورت تقویت، بستر مناسبی برای خلق ثروت است ،طرح های جذاب سرمایه گذاری در بورس باید توسط دولت تعریف شود که مجلس نیز از ان حمایت می کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،محمدرضا پورابراهیمی با بیان اینکه اگر نقدینگی در مسیر تولید واقعی حرکت کند، رشد اقتصادی به دنبال خواهد داشت به خانه ملت گفت: اگر نقدینگی های جامعه به سمت بازارهای ارز، سکه و خودرو هدایت شود به نحوی که تنها در تغییر قیمت موثر باشد،اتفاق مثبتی برای اقتصاد در پی نخواهد داشت و تاثیرات منفی آن به کاهش قدرت خرید مردم منجر می شود.

وی افزود: در حال حاضر بازار سرمایه مطمئن ترین بستر جذب منابع برای ایجاد سرمایه گذاری مولد در اقتصاد است و باید اقدامات برای ایجاد جذابیت در بازار سرمایه پیگیری شود.کاهش نرخ های مالیات مربوط به نقل و انتقال سهام می تواند در جذب سرمایه ها به بازار سهام موثر باشد. همچنین در هیات وزیران مصوب شده عدم شمول مالیات مربوط به افزایش سرمایه در طرح های سرمایه گذاری لحاظ می شود و مالیات بر عملکرد نیز در این حوزه کاهش یافته که مجموع این اقدامات می تواند مزیت هایی را برای جذب سرمایه ها به بورس ایجاد کند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: طرح های جذاب سرمایه گذاری در بورس باید توسط دولت تعریف شود به طور مثال در حوزه های نفت و گاز و پتروشیمی، ظرفیت های مناسبی وجود دارد که از طریق عرضه اولیه سهام در قالب شرکت های سهامی از طریق فرابورس عملیاتی شود و موضوع دیگر اینکه این طرح ها با حمایت دولت می تواند از طریق شرکت های موجود در بازار سرمایه به روش طرح های توسعه از طریق افزایش سرمایه عملیاتی شود که در هر دو صورت حجم عظیمی از منابع نقدینگی جذب بازار سرمایه می شود.

پورابراهیمی ادامه داد: اگر نقدینگی ها به تولید ثروت در اقتصاد منجر شود نکته مثبتی است، اما اگر نقدینگی به سمت بازارهای سوداگری برود، منجر به خلق تورم می شود اما بازار سرمایه در صورت تقویت، بستر مناسبی برای خلق ثروت است که اشتغالزایی و رونق تولید را به دنبال خواهد داشت و در این راستا کمیسیون اقتصادی مجلس از تعریف طرح های جذاب سرمایه گذاری در بورس توسط دولت حمایت می کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ