کد خبر: ۸۷۵۴۸
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۴/۳۱

نماینده مجلس: فشار اقتصادی از سوء‎مدیریت است نه تحریم

نماینده مجلس: فشار اقتصادی از سوء‎مدیریت است نه تحریم

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به بی اثر بودن تحریم های بیگانگان علیه ملت ایران گفت: فشار اقتصادی مردم به جهت سوء مدیریت است، نه تحریم.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،حسینعلی حاجی‌دلیگانی با ابراز اینکه اجرای این تحریم ها علیه کشوری موفقیت آمیز بوده که آن کشور برای برطرف کردن نیازهای اولیه مجبور به زیر بار رفتن این طرح شده به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: نادرستی این حرف و این موج سواری به وضوح آشکار است چرا که ملت ایران در بحرانی‌ترین شرایط یعنی زمان 8 سال دفاع مقدس که تمام دنیا با همه ابزار و قدرت مقابل ملت ایران ایستاد نیز توانایی برطرف کردن نیازهای اولیه را داشت و با وجود اینکه از ابتدای انقلاب تا کنون در زیر شدیدترین تحریم های آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی و وابسته بوده و آمریکا هر ترفندی در این 40 سال برای تحریم ملت ایران داشت به کار برد اما هیچگاه در دستیابی به نیازهای اولیه محتاج بیگانگان نشده است.

وی با اشاره به پیشرفت ها در زمینه‌های تولید گندم و سایر اقلام کشاورزی و صنعتی گفت:‌ مگر وقتی در تولید گندم و بنزین خود کفا شدیم آمریکا به ایران کمک کرد یا  مگر در پیشرفت های روز افزون ایران در زمینه های هسته‌ای و صنایع نظامی، موشکی و دانش بنیان اروپا به ایران کمک کرد که اکنون نگران تحریم آنها باشیم و به ناروا بحث نفت در برابر غدا را مطرح می‌کنند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه تحریم ها هیچگاه علیه ملت ایران کارساز نشده کما اینکه اکنون در بسیاری از حوزه‌ها حتی پیشرفت از زمان قبل از انقلاب نیز که تحریم نبودیم بیشتر شده،گفت: مثلا پیش از انقلاب تولید گندم حدود 4 میلیون تن در سال بوده که اکنون به مرز 14 میلیون تن رسیده و نشاندهنده این است که تحریم ایران کاری به غایت بی‌نتیجه است.

حاجی‌دلیگانی با تصریح به اینکه هدف دشمن از تحریم ها فشار بر روی ایران است، گفت:  سران مستکبر کشورهای استعمارگر به خوبی به این مسأله واقفند که تحریم علیه ملت ایران به لحاظ اقتصادی و معیشتی هیچگاه کارساز نخواهد بود اما نمایش تبلیغاتی آنها برای این است که ملت ایران را دلسرد کنند.

وی با انتقاد از رسانه‌هایی که بحث نفت در برابر غذا را مطرح می‌کنند گفت: آنها از ظرفیت ایران با خبرند و به احمقانه بودن این ادعا واقف هستند اما هدف آنها صرفا بحرانی جلوه دادن اوضاع است در صورتی که ایران در تأمین نیازهای اولیه هیچگاه به بیگانگان وابسته نبوده که با تحریم دچار مسأله‌ای در این زمینه شود.همچنین از برخی رسانه‌های داخلی که خواسته یا ناخواسته به این موضوع دامن می‌زده و می‌زنند انتقاد کرد، غرض‌ورزی‌های سیاسی نباید باعث ایجاد التهاب و نگرانی در جامعه شود که این کار با صداقت رسانه‌ای در تعارض است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به خاطرات تلخ قحط سالی در قرن گذشته و دوران جنگ جهانی اول که نیروهای اشغالگر انگلیس تمامی منابع و تولیدات کشاورزی را برای گذران نیاز نظامیان در جنگ احتکار می‌کردند و مانع از واردات مواد غذایی از بین النهرین و هند و حتی از آمریکا به ایران شدند و در نتیجه نیمی از جمعیت به علت قحطسالی مردند،گفت: اگر عده ای امروز نگران کمبود مواد غذایی شده اند باید بدانند تنها دوره ای که ملت ایران از کمبود مواد غذایی به ستوه آمده بود دوره ای بود که توان ایستادگی در برابر استعمار را نداشت اما در تاریخ این مرز و بوم هیچگاه مقاومت در برابر  استعمار باعث ضرر برای ملت نشده است.

حاجی دلیگانی درباره اینکه چرا بر خلاف بسیاری از کشورهای دنیا ایران در برآورده کردن نیازهای اساسی بی‌نیاز از کشورهای دیگر است،گفت: علت این است که  ایران کشوری پهناور با شرایط اقلیمی خاص است به گونه‌ای که در جهان بی‌نظیر است، به عبارت بهتر ایران کشور 4 فصل است و  برای رفع نیازهای غذایی با توجه به اقلیم‌های مختلف می‌تواند تولیدات کشاورزی مختلف داشته باشد،‌ بنابراین ایران بالقوه ظرفیت و استعداد تأمین اقلام مورد نیاز اولیه را دارد که با یک مدیریت کارآمد و جهادی همانگونه که در حوزه گندم  و در بسیاری از موارد دیگر به مرز خود کفایی رسیدیم می‌توانیم نیازها را تأمین کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت های خدادای گفت: ظرفیت های ایران محدود به ویژگی منحصر به فرد اقلیمی نیست چرا که علاوه بر آن، داشتن منابع غنی نفت، گاز، مواد معدنی،‌ اوارنیوم، زغال سنگ،‌ سنگ آهن و... ایران را کشوری منحصر به فرد در دنیا تبدیل کرده و در دنیا کشوری نیست که یکجا از جمیع این منابع بهره‌مند باشد در نتیجه برای توسعه نیازی به واردات این اقلام از خارج نیست و با توجه به شرایط آب و هوای چهار فصل نیز که می‌تواند تولید کننده انواع مواد کشاورزی باشد.

سوء مدیریت علت ایجاد شدن فشار اقتصادی مردم

این نماینده مجلس با تصریح به اینکه مردم واقف به این نقشه شوم دشمنان هستند،گفت: انتظار از دولتمردان این است که با درایت ظرفیت ها را بهره‌برداری کنند و مردم را از زیر بار فشاری که با سوء مدیریت و نه تحریم ایجاد شده، خارج کنند. نه تنها نباید مردم زیر بار فشار باشند بلکه باید از بهترین امکانات رفاهی بهره‌مند باشند که این موضوع صرفا به جهت مدیریت نادرست است و الا جوانان که در شرکت های دانش‌بنیان مشغول کار آفرینی اند  می‌توانند نیازها را برآورده و ایران را در مسیر پیشرفت و رشد چشمگیر قرار دهند. عامل بی توجهی به این جوانان و شرکت های دانش‌بنیان این مرز و بوم که تحریم دشمن نیست بلکه به جهت اینکه همه نگاه‌ها معطوف به بیرون از این مرز است و مدیران به خود باوری توجه به جوانان نرسیده‌اند.

حاجی دلیگانی با هشدار به دولت درباره برخی از مدیران که ظرفیت ها برای آنها نا شناخته است و مرعوب نقشه دشمن شده‌اند که طرح نفت در برابر غذا را در ذهن دارند،گفت:‌ با وجود چنین مدیرانی در بدنه دولت هیچگاه نمی توان از ظرفیت ها بهره‌گیری کرد تا به رشد و تعالی رسید و در نتیجه وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم بهبود پیدا کند چرا که آنها همواره به دنبال منجی بیرونی هستند و خود را لایق تلاش برای ملت نمی‌دانند.

وی افزود: طرح نفت در برابر غذا از آروزهای رژیم های سلطه‌گر  است که در ایران پیاده شود زیرا این طرح  جزو طرح های استثماری رژیم های مستکبر است که با این طرح می‌خواهند هر کشوری را که بی‌ثبات نشان دهند و بر سرنوشت آن به زعم باطل خود تأثیر بگذارند،مسئولان در این زمینه باید هوشیار باشند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ