کد خبر: ۸۷۵۵۰
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۴/۳۱

انتقاد به قیمت گذاری دستوری شیرخام و نیاز واردات تا 6 ماه آینده
یک نماینده مجلس مطرح کرد:

انتقاد به قیمت گذاری دستوری شیرخام و نیاز واردات تا 6 ماه آینده

نماینده عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با انتقاد از قیمت گذاری دستوری کالاها همچون شیر خام گفت: با همین روند تا 6 ماه آینده به شدت نیاز به واردات شیر و لبنیات خواهیم داشت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس،عباس پاپی‌زاده در مورد قیمت شیر خام گفت: همان قیمت 1440 تومان که از دو سال پیش برای آخرین بار اعلام شد اجرا نمی‌شود و فکر نمی‌کنم الان جایی شیر را بیشتر از هر کیلوگرم 1300 تومان از دامدار خریداری کنند و همه این ها در حالی است که در 2 سال اخیر با تورم زیادی مواجه بودیم. 

وی افزود: جالب اینجاست که قیمت برق و آب که دست دولت است افزایش می‌یابد و هیچ اشکالی ندارد اما قیمت کالاهای اساسی و مصرفی به صورت دستوری تعیین می‌شود که تناسبی با افزایش هزینه‌های جانبی ندارد و دولت می‌خواهد با فشار آوردن بر تولید داخل رضایت‌مندی کاذب ایجاد کند، در حالی که اگر با همین روند پیش برویم 6 ماه آینده به شدت به واردات محصولاتی از جمله شیر و لبنیات وابسته خواهیم شد. 

پاپی‌زاده ادامه داد: با وضعیت افزایش قیمت کنجاله و سویا هزینه‌های دامدار هم به شدت افزایش یافته و کار به جایی رسیده که دامدار محاسبه می‌کند که اگر دام شیری را به کشتارگاه بفرستد، برای آن مقرون به صرفه‌ تر است و با تمام این ها در نهایت این مصرف کننده است که آسیب‌ خواهد دید. 

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ