کد خبر: ۸۷۵۶۶
۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۵/۱

سایپا برای جلوگیری از زیان راهکار دارد اما شورای رقابت نمی گذارد
رئیس هیات مدیره :

سایپا برای جلوگیری از زیان راهکار دارد اما شورای رقابت نمی گذارد

رئیس هیات مدیره سایپا با بیان اینکه این شرکت خواستار ارائه محصولات و تعیین قیمت در بورس کالا است، گفت: موافقت با این درخواست از زیان سایپا جلوگیری می کند اما شورای رقابت با آن مخالف است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علیرضا بادکوبه اظهار داشت: سایپا خواستار ارائه محصولات و تعیین قیمت در بورس کالاست، اما شورای رقابت با آن مخالف است.اگر با این درخواست موافقت شود، بطور قطع و یقین از زیان سایپا جلوگیری می شود.

وی با بیان اینکه سایپا به دنبال اصلاح قیمت خودرو است، ادامه داد: باید بین نرخ فروش و بهای تمام‌ شده خودرو تناسب ایجاد شود تا سایپا بتواند به سود مورد نظر دست یابد. در چندماه گذشته قیمت خودروهای خارجی در بازار به‌شدت افزایش یافت درحالی‌که تولیدات داخلی با ارزبری بالایی مواجهند خودروهای ساخت داخل مشمول قیمت‌گذاری دستوری می‌شوند و این مساله زمینه زیان خودروسازان را فراهم کرده‌ است.

بادکوبه افزود: سایپا برای تولید بسیاری از محصولات زیان می دهد و برای دستیابی به سود مورد نظر، باید قیمت خودروها متناسب با افزایش هزینه‌های تولید در سال جاری افزایش یابد.

بنابراین گزارش،شورای رقابت مسئول صدور مجوز افزایش قیمت خودروهاست و خودروسازان داخلی که محصولات آنها حداکثر 45 میلیون تومان قیمت دارد، باید پیشنهاد افزایش نرخ ها را به این شورا ارایه کنند. اعضای شورای رقابت پس از بررسی مولفه های موثر بر قیمت خودرو و کیفیت آن از جمله نرخ تورم بخشی سال 96 که بانک مرکزی تا اواخر اردیبهشت هر سال اعلام می کند، درباره میزان افزایش قیمت خودروها تصمیم می گیرد.

انتهای پیام

برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ