کد خبر: ۸۷۵۷۶
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۵/۱

سهام عدالت از طریق صندوق های ETF به بورس می آید
مشاور سازمان خصوصی سازی:

سهام عدالت از طریق صندوق های ETF به بورس می آید

مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: در لایحه ارسالی به مجلس پیش بینی شده با آزادسازی سهام عدالت،برگه اوراق سهم از طریق صندوق هایETF در بورس انجام شود که منجر به حذف شرکت های سرمایه گذاری استانی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،جعفر سبحانی در پاسخ به این پرسش که  با آزاد سازی سهام عدالت در قالب صندوق های سرمایه گذاری، تعاونی های سهام عدالت عملا منحل شده و نیروی انسانی این تعاونی ها هم بلاتکلیف هستند، آیا برنامه ای برای ساماندهی این افراد وجود دارد؟ به مهر گفت: تا زمانی که مصوبه مجلس در خصوص آزادسازی سهام عدالت به تایید نهایی نرسد نمی توان هیچ اظهارنظری در خصوص این نوع آزادسازی کرد.

وی افزود: طبق آنچه که در لایحه ارسالی به مجلس پیش بینی شده بود، در صورت آزادسازی برگه اوراق سهم از طریق صندوق های ETF در بورس انجام خواهد شد که با عملیاتی شدن این امر، طبیعتا شرکت های سرمایه گذاری استانی از گردونه خارج خواهند شد.

این مقام مسئول با اشاره به تعاونی های شهرستان ها که کار ثبت نام سهام عدالت را انجام می دادند، ادامه داد: با توجه به رقم اعتبار دولت برای تسویه حساب، عملا نیروی انسانی شاغل در این تعاونی ها به لحاظ جایگاه استخدامی نکته ای ندارند. این افراد نیروهای استخدامی دولت نیستند.

سبحانی گفت: بر اساس مقررات، مقرر شده بود هنگام ثبت نام از مشمولان سهام عدالت این تعاونی ها فعال باشند و به امر ثبت نام کمک کنند و اکنون که دیگر موضوع ثبت نام برای مشمولان وجود ندارد، طبیعتا بحث ادامه فعالیت آنان در این امر منتفی است.

وی افزود: حق الزحمه این افراد نیز پرداخت شده و مابقی طلب مورد نظر آنها نیز با مساعدت دولت که طی یک ماه گذشته مبلغ و اعتباری را به این امر اختصاص داد و به زودی پرداخت می شود و به طور کامل تسویه حساب با تعاونی های شهرستانی صورت می گیرد. به لحاظ قانونی کار جدیدی با این تعاونی ها نداریم اما تلاش خواهد شد در صورتی که لایحه آزادسازی سهام عدالت در مجلس به تصویب برسد در صورت امکان از ظرفیت نیروی انسانی این گروه استفاده کنیم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ