کد خبر: ۸۷۵۷۸
۱۲:۳ - ۱۳۹۷/۵/۱

سهم 9 برای مقصر داخلی نابسامانی اقتصادی
نماینده مجلس اعلام کرد :

سهم 9 برای مقصر داخلی نابسامانی اقتصادی

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه مجلس با بیان اینکه برای جبران کاهش ارزش پول ملی باید تیم اقتصادی دولت ترمیم شود گفت: سهم مسئولان در نابسامانی اقتصادی ۹ برابر سهم خارجی ها است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،محسن بیگلری با اشاره به اینکه ارزش پول ملی 40 درصد کاهش یافته است به خانه ملت گفت: ارزش پول ملی رابطه  مستقیم با ارزش طلا و دلار دارد، هر چه طلا و دلار گران شود ارزش پول ملی کاهش می یابد. در شرایطی که دلار، ارز، سکه، مسکن و خودرو افزایش یافته است نشان دهنده کاهش ارزش پول ملی است.

وی افزود: در گذشته اگر فردی با پس انداز کردن یک میلیون تومان می توانست بعد از چندماه خودرو تهیه کند امروز بعد از چند سال پس انداز شاید بتوان خودرویی آبرومند خریداری کرد، این نشان کاهش ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: متاسفانه سیر صعودی قیمت ها و در واقع سیر نزولی ارزش پول ملی ادامه دارد و این اتفاق بار روانی منفی برای مردم به دنبال دارد، به همین جهت روحانی برای جبران شرایط نامناسب اقتصادی باید در تیم اقتصادی تغییراتی ایجاد کند. اگر دولت دست به ترمیم تیم اقتصادی خود نزند در واقع در حق مردم ظلم می کند.

این نمایند مجلس با اشاره به اینکه دولت مقصر اصلی نابسامانی اقتصادی را خارجی ها می داند، ادامه داد: این نظریه را قبول ندارم، اگر سهم خارجی ها در نابسامانی اقتصادی ایران 10 درصد است، سهم مسئولان ایران در این موضوع 90 درصد است.

بیگلری تاکید کرد: اعمال تحریم های جدید نیز تاثیری بر کاهش ارزش پول ملی داشته با این حال تصمیم گیری های ضعیف مسئولان برای مقابله تحریم ها نقش بسزایی درکاهش ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم داشته است.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ