کد خبر: ۸۷۵۸۵
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۵/۱

توضیح مدیرعامل بورس کالا درباره محدودیت های معاملات آتی سکه

توضیح مدیرعامل بورس کالا درباره محدودیت های معاملات آتی سکه

مدیرعامل بورس کالا از فعالیت ادامه دار معاملات آتی سکه خبر داد و گفت: متوقف شدن طولانی این معاملات صحت ندارد و محدودیت های اعمال شده برای کنترل بازار است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،حامد سلطانی نژاد اظهار داشت: بورس آتی سکه یک بازار رسمی و قابل کنترل است و هر بازاری که مدیریت ریسک مشتریان را بر عهده دارد ممکن است محدودیت هایی را برای آن اعمال کنیم اما این محدویت ها بعد از مدتی برداشته می شود.اخذ موقعیت های فزاینده خرید و فروش در بازار اتی سکه یکی از همین محدودیت هایی است که برای مدتی متوقف می شود ولی اتفاق ویژه ای در مورد بازار نیفتاده و متوقف شدن کامل بازار خبر کذب است.

وی ادامه داد: در همه جای دنیا بازارهای مشتقه ضربه گیر و نوسان گیر بازارهای نقد هستند چون در بازارهای آتی عموم معاملات منجر به تحویل کالا نمی شود و این بازارهای مشتقه کمک می کند بسیاری از نوسانات بازار خنثی شده و مانع از ورود سفته بازان به بازار می شود.با کنترل بازارهای آتی باید به این بازارهای رسمی جهت دهی شود تا افراد سفته باز به جای اینکه در بازارهای غیر رسمی کار کنند در این بازارهای کنترل شده خرید و فروش کنند و باید از شایعات در مورد این بازارها بپرهیزیم.

سلطانی نژاد گفت: تقویت بازارهای رسمی باعث می شود تا اطلاعات دقیقی در مورد خرید و فروش های بازار به دست آوریم و تضعیف این بازارها به ضرر اقتصاد ماست. برنامه ای برای بسته شدن بازار آتی سکه نداریم و با تقویت بازارهای آتی رسمی از هرج و مرج بازار جلوگیری می کنیم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ