کد خبر: ۸۷۵۹۶
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۵/۱

واکنش متفاوت بورس و دو بازار رقیب به تهدیدات روحانی و ترامپ/ سکه ۳.۳ میلیون

واکنش متفاوت بورس و دو بازار رقیب به تهدیدات روحانی و ترامپ/ سکه ۳.۳ میلیون

تهدیدات زبانی دیروز و امروز روحانی و ترامپ با واکنش متفاوت بورس و بازارهای ارز و سکه همراه شد و طی آن سکه به رکورد بی سابقه ۳.۳ میلیون تومان رسید.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طی دیروز و امروز افکار عمومی و بازارها متاثر از هشدارها و تهدیدات زبانی روحانی و ترامپ بودند که طی آن روحانی گفته بود: جنگ با ایران، مادر جنگ‌ها و صلح با ایران، مادر صلح‌ها است. آمریکا به دنبال اهدافی فرای تحریم است و به آمریکا هشدار داد با دم شیر بازی نکنید، پشیمان کننده است.

ترامپ هم به این موصوع رئیس جمهور ایران واکنش سریعی نشان داد و صبح امروز در توئیتر خطاب به روحانی نوشت: هرگز و هیچ وقت آمریکا را تهدید نکن وگرنه از عواقب آن رنج خواهی برد که نظیر آن را کمتر کسی در تاریخ تجربه کرده است. دیگر کشوری نیستیم که حرف‌های دیوانه‌ وار شما از خشونت و مرگ را تحمل کند. مراقب باش.

براساس این گزارش، این تقابل که برای اولین بار رخ داد با تفسیر و تعبیر متفاوتی روبرو شد اما منجر به واکنش متفاوت بورس و بازارهای ارز و سکه شد و طی آن سکه به رکورد بی سابقه 3.3 میلیون تومان رسید.

به این ترتیب در حالی امروز 29 شرکت بورسی از جمله فولاد مبارکه ، ایران خودرو ، پالایشگاه های اصفهان و تبریز ، پتروشیمی پارس و ...آماده بازگشت به تابلو شدند که در پایان معاملات، شاخص به دلیل کاهش قیمت و اثر منفی 161، 77 و 46 ، 43 و 39 واحدی شرکت های هلدینگ پتروشیمی فارس، تاپیکو ، چادرملو، فولاد خوزستان و پتروشیمی خارک با افت حدود 172 واحدی به عدد 108 هزار و 658 واحدی عقب نشینی کرد.

در این بین معاملات بلوکی، دو طرفه و بازگشایی مثبت "فولاد، شپنا، شبریز، پارس و فملی" از ریزش بیشتر شاخص کل جلو گیری کرد.

اما بازارهای ارز و سکه به مواضع روحانی و ترامپ با افزایش قیمت واکنش نشان دادند و طی آن هر سکه طرح جدبد برای اولین بار از 3 میلیون و 340 هزار تومان و سکه طرح قدیم از 3 میلیون و 100 هزار تومان عبور کرد. بهای هر سکه نیم و ربع هم از یک میلیون و 622 و 811 هزار تومان عبور کرد و سکه گرمی هم 457 هزار تومان شد.

همچنین در حالی هر گرم طلای 18 عیار بالغ بر 273 هزار تومان شد که قیمت هر یورو و  پوند با افزایش 240 و 170 تومانی به 10 هزار و 76 و 12 هزار تومان و هر دلار کانادا و استرالیا با رشد 150 و 100 تومانی به 7 هزار و 6800 تومان رسیدند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ