کد خبر: ۸۷۶۳۸
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۵/۲

عذرخواهی وزیر صنعت از مردم و اعلام جزیئات از تخلفات واردات خودرو

عذرخواهی وزیر صنعت از مردم و اعلام جزیئات از تخلفات واردات خودرو

وزیر صنعت با عذرخواهی از مردم نسبت به تخلف صورت گرفته در حوزه واردات غیرقانونی خودرو، جزئیاتی از تخلفات رخ داده در واردات ارائه داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از امهر،محمد شریعتمداری قبل از انتشار فهرست دریافت کنندگان ارز دولتی در برنامه حالا خورشید گفت: این فهرست افرادی است که مجموعا نمایندگی متعلق به آنها بوده است، نه اینکه الزاما آنها اقدام به ثبت سفارش کرده باشند، بلکه این اقدام به وسیله کاربرانی صورت گرفته است که به آنها اجازه داده شده است.

وی افزود: این اتفاق که به هر دلیلی از سوی کاربران، کارمندان و واردکنندگان صورت گرفته است، این اتفاق خوبی نبوده است، در این دولت یا آن دولت انجام شده باشد، به همین دلیل از محضر شریف مردم ایران عذرخواهی می کنم و امیدوارم با تمهیداتی که اندیشیده شده است، این فساد به صفر میل کند و روش های ما موثر باشد.

این مقام مسئول همچنین به ارائه توضیحاتی در مورد تخلفات جدید واردات خودرو پرداخت و با اشاره به اینکه توقف ثبت سفارش در تیر سال گذشته توسط نعمت زاده وزیر وقت صنعت آن هم به صورت دست خط غیرقانونی بود، ادامه داد: نعمت زاده در قالب نامه‌ای در ۲۴ تیرماه ۹۶ به خسروتاج اعلام کرد با توجه به اینکه ممکن است تصمیم‌گیری کمیسیون زیر بنایی هیأت وزیران در شیوه واردات خودرو به صورت سی بی یو که در شرف نهایی شدن است طول بکشد و این موضوع منشاء مسائلی شود که برخی به اصلاعات دسترسی پیدا کنند از امروز ثبت سفارش انواع خودروهای سورای به طور موقت متوقف شود.

شریعتمداری در پاسخ به این پرسش که آیا وزیر وقت صنعت می‌توانست به صورت دست نویس این دستور را بدهد، گفت: نه، عملاً دستور توقف ثبت سفارش باید از سوی مراجع بالاتری صادر می‌شد.اگر تمهیداتی برای نحوه باز پس گرفتن این درآمدها به کارگرفته نشود قطعاً این امر منجر به سود جویی عده ای خاص خواهد شد. حتی نعمت زاده این تصمیم را درست دانسته و گفته است این کار را باید می کردم و کار خوبی بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ