کد خبر: ۸۷۶۸۱
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۵/۳

پیش بینی روند مثبت برای شاخص بورس/ بهترین راه حل معضلات اقتصادی
مدیرعامل تامین سرمایه تمدن اعلام کرد:

پیش بینی روند مثبت برای شاخص بورس/ بهترین راه حل معضلات اقتصادی

مدیرعامل تامین سرمایه تمدن با نگاهی به گذشته بازار سهام، روند شاخص بورس را مثبت پیش بینی کرد و گفت: بهترین راه حل معضلات اقتصادی، سیاست گذاری مبتنی برجذب نقدینگی در بازار سرمایه است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمودرضا خواجه نصیری به سنا گفت: نگاه دقیق به گذشته بازار سهام نشان می دهد پس از جهش قیمت ارز و افزایش ارزش دارایی ها، شاخص بورس رشد می کند. بنابراین در شرایط فعلی تداوم روند صعودی شاخص اجتناب ناپذیر است.

وی افزود: بخش زیادی از سیاست های اجرا شده به منظور کنترل بازارهایی همچون ارز و سکه در ماه های اخیر، موجب شده تا صنایع مختلف و شرکت های بورسی نتوانند به لحاظ سود سازی و به دست آوردن حاشیه سود ناشی از متغیرهای اقتصادی، سود پیش بینی شده را محقق کنند .به رغم همه محدودیت ها، گزارش های مالی شرکت ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان از افزایش سودآوری ناشران بورسی دارد. 

این مقام مسئول با بیان اینکه هرچند در حال حاضر به دلیل تحلیل هایی که از ریسک های سیستماتیک ارایه می شود، ممکن است روند سرمایه گذاری در بورس کند شود، تاکید کرد: اما این به مفهوم ارزشمند نبودن سرمایه گذاری در بورس نیست.علی رغم اینکه تمام دارایی موجود از جمله مسکن، طلا و ... خود را با تغییرات ایجاد شده تطبیق داده و رشد کرده اند اما این اتفاق هنوز در بورس رخ نداده و این رشد با یک تاخیر زمانی در بورس ایجاد می شود.

خواجه نصیری ادامه داد: با تعیین تکلیف مسایل بین المللی و همچنین سیاست هایی که در آینده برای شرکت ها و وضعیت آنها پیش بینی می شود،  افزایش سودآوری شرکت ها بر اساس نتایج بازدهی و تحلیل های کلان اقتصادی اجتناب ناپذیر است به عبارتی در نگاه میان مدت به بازار سرمایه افزایش بازده شرکت ها قابل تحقق است.

وی با اشاره به اینکه نگاه بلند و میان مدت به بازار سرمایه اصل کسب سود است،گفت: شاید در شرایط فعلی سیاسی و اقتصادی سرمایه گذاری در بورس برای کسانی که به دنبال سرمایه گذاری کوتاه مدت هستند، درمقایسه با سایر فرصت های سرمایه گذاری جذابیت لازم را نداشته باشد اما بی شک در بلند مدت بازده بورس به عنوان بخش مولد اقتصاد بیش از سایر بازار ها است.در حال حاضر عدم تطبیق قیمت ها و ارزش ها در بورس به صورت بالقوه از سوی سرمایه گذارانی که نگاه عمیق تری به فعالیت های اقتصادی دارند فرصت تلقی می شود و سرمایه آنها را به سمت بازارسوق می دهد.

مدیرعامل تامین سرمایه تمدن افزود: با وجود مجموعه اخباری که می تواند برای سرمایه گذاران در همه حوزه ها از جمله بازار سرمایه نگرانی ایجاد کتد اما به نظر می رسد با مانعی برای ورود نقدینگی به بازار سرمایه مواجه نیستیم و نگرانی های احتمالی به مفهوم عدم کاهش بازدهی و ارزش سهام شرکت ها نیست.

خواجه نصیری تصریح کرد: با هر طرحی اعم از شرایط ثبات یا تکانه های اقتصادی، خللی در افزایش سود آوری شرکت های بورسی ایجاد نمی شود. حتی با فرض حفظ سیاست های ارزی فعلی و محدودیت هایی که برای قیمت گذاری کالاها وجود دارد همچنان شرایط فعلی نسبت به وضعیت سال های قبل بهتر است.سرمایه گذاران هوشمندی  که نگاه میان و بلند مدت هدایتگر تصمیم گیری های اقتصادی آنها است می توانند با خیالی آسوده در این بازار سرمایه گذاری کنند اما قطعا در شرایط فعلی سفته بازی و نوسان گیری توصیه نمی شود.

وی با اشاره به اینکه هنوز آثار راهکارهای کنترل نقدینگی و همچنین اجرای روش هایی برای جلوگیری از ایجاد حباب در بازارهای موازی دیده نمی شود، تاکید کرد: دیر یا زود سیاست ها به سمت استفاده از ابزارهای جایگزین بهتر میل خواهد کرد. حمایت از بازار سرمایه و بهبود سودآوری شرکت ها یکی از این ابزارها است که اکنون به نظر می رسد این سیاست ها آغاز شده و در حال شکل گیری است. قطعا تکمیل این فرآیند می تواند صدمات ناشی از نقدینگی سرگردان به فضای اقتصادی را کاهش دهد.توصیه بسیاری از صاحب نظران اقتصادی به سیاست گذاران اقتصادی این است که به تنها و بهترین راه حل معضل اقتصادی که همانا  سیاست گذاری مبتنی برجذب نقدینگی در بازار سرمایه و حمایت از شرکت ها و جلوگیری از ایجاد فضای رانتی است توجه کنند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ