کد خبر: ۸۹۷۲۴
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۵/۵

خواسته ترامپ از پوتین درباره حضور ایران در سوریه

خواسته ترامپ از پوتین درباره حضور ایران در سوریه

یک رسانه انگلیسی اعلام کرد: ترامپ در دیدار اخیر با همتای روس، خروج نظامیان آمریکایی از سوریه را به خروج ایران از این کشور منوط کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تایمز، ترامپ در صحبت با پوتین در فنلاند، خروج نظامیان آمریکایی از سوریه را به خروج ایران از این کشور منوط کرد.

در این گزارش آمده است: به گفته منابع مطلع از در هلسینکی فنلاند ترامپ به پوتین گفت که تا زمانی که نیروهای ایرانی سوریه را ترک نکرده باشند وی نظامیان آمریکایی را از سوریه خارج نخواهد کرد.

ترامپ خواستار کمک روسیه به آمریکا برای مقابله با نفوذ ایران در سوریه از طریق دور نگهداشتن نیروهای ایرانی از مرز اسرائیل شده بود اگرچه هدف و آرزوی نهایی وی خروج کامل آنها از سوریه است.

انتشار خبر منوط کردن خروج نظامیان آمریکایی از سوریه به خروج ایران از این کشور، در حالی مطرح شده که ترامپ گفته بود که به دنبال شکست داعش، به زودی نظامیان آمریکایی را از سوریه خارج خواهد کرد.

ادعاهای مقام‌های آمریکایی و صهیونیستی درباره حضور ایران و لزوم خروج نیروهای این کشور از سوریه، در حالی مطرح شده که تهران همواره اعلام کرده، حضور در سوریه مستشاری و به دعوت دولت قانونی و مشروع سوریه بوده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ