کد خبر: ۸۹۷۳۵
۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۵/۶

معرفی ۲۰ کارگزار اول و آخر بورس/ سهم ۷.۶ هزار میلیاردی ۱۰ شرکت برتر

معرفی ۲۰ کارگزار اول و آخر بورس/ سهم ۷.۶ هزار میلیاردی ۱۰ شرکت برتر

در پایان ماه چهارم سال بیش از ۹.۶ هزارمیلیارد تومان در بورس تهران معامله شد و ۱۰ کارگزار برتر با انجام حدود ۳۹ درصد کل معاملات، سهم ۷.۶ هزار میلیارد تومانی را به نام خود کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، به دنبال گذشت 4 ماه از آغاز سال و ورود شرکت های بازار سهام به میاندوره دوم، آمار حجم معاملات افزایش پیدا کرده به نحوی که طی این مدت که بورس تهران 76 روز را سپری کرده افزون بر 92 میلیارد سهم به ارزش بالغ بر 25.3 هزار میلیارد تومان توسط شرکت های کارگزاری دست به دست شد.

این آمار در حالی است که در تیرماه با 21 روز فعالیت، 33.4 میلیارد سهم به ارزش 9.6 هزار میلیارد تومان معامله شده که نشان دهنده تعلق سهم 38 درصدی معاملات تیر است.

براین اساس، در این حجم از معاملات مربوط به شرکت های بورسی، 10 کارگزار با سهم 39.3 درصدی بیش از 7.6 هزار میلیارد تومان را به نام خود کرده اند تا 2 هزار میلیارد تومان دیگر نصیب 96 کارگزار دیگر شود.

در صدر این گروه کارگزاری خصوصی مفید با تکیه بر مشتریان خرد و کلان و رویه معاملات آنلاین، 7.26 درصد سهم معاملات تیر را به خود اختصاص داد. کارگزاری بانک ملت نیز با سهم 6.74 درصدی در رتبه دوم ایستاد.

کارگزاری های بانک ملی، خبرگان سهام و آرمون بورس به ترتیب با سهم 3.49،4.26 و 3.47 درصدی در رده های سوم،چهارم و پنجم ایستادند تا به این ترتیب از پله های اول تا پنجم در اختیار دو شرکت کارگزاری وابسته به بانک باشد.

در رده های بعدی هم کارگزاری های آگاه، امین اوید،بانک پارسیان، بانک پاسارگاد و حافظ با انجام 3.43، 2.91، 2.87، 2.45 و 2.44 درصدی معاملات بورس در تیر ماه قرار گرفتند.

در انتهای این جدول 106 شرکتی هم 10 کارگزاری پارس نمودگر، شاخص سهام، نماد شاهدان، جهان سهم، ایران سهم، دنیای نوین، سهم یار، آبتین استاک، بهین پویا و فولاد مپنا با سهم صفر و 0.1 درصدی، بدترین عملکرد را داشته اند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ