کد خبر: ۸۹۷۵۵
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۵/۶

در صورت موافقت نظام قطعا با آمریکا مذاکره می‌کنیم
سخنگوی هیات رییسه مجلس:

در صورت موافقت نظام قطعا با آمریکا مذاکره می‌کنیم

سخنگوی هیات رییسه مجلس درباره مذاکره احتمالی ایران و آمریکا گفت: این تصمیمی است که نظام باید بگیرد و اگر به نتیجه برسند باید مذاکره ای انجام شود قطعا انجام می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، بهروز نعمتی در مورد تنش‌های موجود میان ایران و آمریکا و احتمال مذاکره بین این دو کشور به عصر ایران گفت:  همواره اهل مذاکره بودیم و نمونه آن موضوع هسته ای است که 12 سال در دولت های مختلف داشتیم. تجربه ثابت کرده همواره آمریکایی ها برخلاف وعده ها و رویه‌های دیپلماسی عمل کردند و اگر درحال حاضر خواهان مذاکره هستند باید شرایط ایران را بپذیرند.

وی با اشاره به رد و بدل شدن برخی سخنان میان سیاستمداران ایران و آمریکا گفت: از قدیم گفتند جواب های، هوی است وقتی که ترامپ اینگونه سخن می گوید طبیعی است که روحانی جواب وی را بدهد. اینکه با آمریکا پای میز مذاکره می رویم تصمیمی است که نظام باید بگیرد که مجموعه حاکمیت باید به این نتیجه برسند و اگر به نتیجه برسند که باید مذاکره ای انجام شود قطعا انجام می شود.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که برخی معتقدند ایران در دقیقه ٩٠ به دلیل فشارهای که وجود دارد مذاکره را می پذیرد ادامه داد : واقعیت این است که آمریکایی ها از اول انقلاب تا امروز به دنبال فشار بر بودند و همچنین و همیشه هم خواهان مذاکره بودند، نمونه اخیر آن نیز صحبت های واعظی است که مطرح کردند که ترامپ ٨ بار تماس گرفت که با روحانی صحبت کند.

نعمتی گفت: اینکه آمریکایی ها بخواهند در مذاکرات فقط درباره نفع این کشور حرف بزنند و بعد از توافق زیر همه چیز بزنند مناقشاتی است که وجود دارد چراکه آنها پایبند به مذاکرات نیستند.مذاکرات در موضوعات مختلف ممکن است انجام شود اما کسی این اجازه را به آنها نمی دهد که راجع به موضوعاتی که جز ارکان امنیت ملی است صحبت کنند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ