کد خبر: ۸۹۷۶۱
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۵/۶

سوداگری بانک ها در بازار مسکن با خرید ۱۰۰۰ خانه
استاد دانشگاه مطرح کرد:

سوداگری بانک ها در بازار مسکن با خرید ۱۰۰۰ خانه

استاد دانشگاه تهران با اشاره به جولان سوداگری بانک‌ها در بازار مسکن گفت: سوداگری بانک‌ها به گرانی مسکن دامن زده و بدون هیچ نظارتی برخی از بانک‌ها ۱۰۰۰ خانه خریدند تا گران شده و بفروشند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم،ابراهیم رزاقی با انتقاد از آغاز چرخشی که در دوران سازندگی صورت گرفت و در حوزه سیاست‌های اقتصادی از قانون اساسی به سمت سیاست تعدیل اقتصادی رفت که همچنان نیز اجرا می‌شود، گفت: اجرای این سیاست باعث خصوصی‌سازی به شیوه غلط شد، به‌گونه‌ای که شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی واگذار شدند، اما هیچ‌گاه از نحوه واگذاری و ماهیت افرادی که این سهام به آنها واگذار شد گزارشی مخابره نشد.

وی افزود: پس از این زمان بود که قشری سرمایه‌دار پدیدار شدند که به‌شدت حامی سیاست‌های سرمایه‌داری بودند و خوی کاخ‌نشینی در بین برخی مسئولان رسوخ کرد. درحالی‌که وصیت‌نامه و توصیه همیشگی مقام معظم رهبری حمایت از کوخ‌نشینان بود، به آن بی‌توجهی می‌کردند.

رزاقی در مورد حجم نقدینگی‌هایی که طرح‌هایی مانند مسکن مهر ایجاد می‌کنند، گفت: با وجود تعطیلی طرح‌های عمرانی در این دولت اما حجم نقدینگی نه‌تنها کاهش پیدا نکرد، بلکه افزایش نیز پیدا کرد که یکی از عوامل آن وام‌های چندهزارمیلیاردی بانک‌هاست که بازنگشته است مثلا در پاسخ به اختلاس صندوق فرهنگیان مسئولان دولتی اعلام کردند اختلاس نیست، بلکه معوقات بانکی است. اکنون کسی نمی‌پرسد که تأثیر این حجم معوق بانکی چیست، بلکه به ساخت مسکن برای مستضعفین که به فرموده امام صاحبان اصلی این انقلاب هستند که می‌رسد، میزان حجم نقدینگی باعث نگرانی می‌شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ