کد خبر: ۸۹۷۷۹
۰:۰ - ۱۳۹۷/۵/۷

برنامه جدید ترامپ برای ایران و اعراب / هدف کشاندن تهران به مذاکره
با تاسیس ناتوی عربی رخ می دهد:

برنامه جدید ترامپ برای ایران و اعراب / هدف کشاندن تهران به مذاکره

ترامپ در حال فراهم کردن مقدماتی جدید و تاسیس ناتوی عربی است تا ضمن مقابله با فعالیت‌های منطقه ایی ایران و افزایش فشار ، تهران را به پای میز مذاکره و توافقی جدید بکشاند .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، به نقل از رویترز ، کاخ سفید در حال پیشبرد بی‌جار و جنجال طرحی است که هدف آن احیای طرحی برای ایجاد ائتلاف سیاسی - امنیتی میان 6 عضو شورای همکاری خلیج فارس، مصر و اردن است. یکی از اهداف این طرح که به تشکیل ناتوی عربی معروف شده، مقابله با فعالیت‌های ایران در منطقه است.

ترامپ امیدوار است در نشست 12 تا 13 اکتبر واشنگتن ، رایزنی‌های بیشتری درباره تشکیل این ائتلاف انجام شود.

نام ائتلاف موقتاً ائتلاف راهبردی خاورمیانه (MESA) برگزیده شده و هدف از این فشارها مجاب کردن ایران به حضور پای میز مذاکره و توافقی جدید با این کشور است.

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: MESA در نقش دژی در برابر تجاوزها، تروریسم و افراط‌گرایی‌ ایران خواهد بود و ثبات را به خاورمیانه بازخواهد گرداند.

آمریکا از چند ماه پیش بر سر تشکیل ائتلاف با متحدان در منطقه با آنها در حال همکاری بوده و یک منبع گفته قبل از سفر سال گذشته ترامپ به ریاض مقام‌های عربستانی پیشنهاد بسته‌ای برای همکاری‌های امنیتی را مطرح کردند اما طرح تشکیل این ائتلاف در آن زمان به جایی نرسید.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ