کد خبر: ۸۹۸۶۰
۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۵/۸

توضیح سخنگوی شورای نگهبان درباره حق وتو جنتی

توضیح سخنگوی شورای نگهبان درباره حق وتو جنتی

سخنگوی شورای نگهبان درخصوص حق وتوی دبیر شورای نگهبان گفت: وی حق ویژه‌ای ندارد و به‌عنوان یک فرد و یک عضو چه در مصوباتی که از سوی مجلس می‌آید و چه در بررسی صلاحیت‌ها رأی می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عباسعلی کدخدایی درباره ماجرای سهم احمد جنتی در تصمیمات شورای نگهبان به خبرآنلاین گفت: وی حق وتو ندارد، حق ویژه‌ای هم ندارد و به‌عنوان یک فرد و یک عضو رأی می‌دهد چه در مصوباتی که از سوی مجلس می‌آید و چه در بررسی صلاحیت‌ها ممکن است نظری داشته باشد اما اگر اعضا نظری مخالف نظر وی دهند، رأی‌گیری می‌کنند و هر نظری که رأی بیشتری داشت، انجام می‌شود.

بنابراین گزارش،کدخدایی در همه این سال‌ها به‌ طور متناوب با این پرسش از سوی رسانه‌ها روبه‌رو بوده که نظر و رأی جنتی تا چه حد بر رأی و نظر دیگر اعضای حقوق‌دان و فقیه شورا مؤثر است و همواره پاسخی مشابه پاسخ پیش‌ داده اما ماجرا زمانی جالب‌تر شد که جنتی در یک برنامه تلویزیونی به مناسبت سالگرد تأسیس شورای نگهبان دراین‌باره صحبت کرد و درباره میزان تأثیرگذاری‌ در تصمیمات شورای نگهبان گفت: اینها کاسه و کوزه‌ها را سر من می‌شکنند. در شورا 12 نفر هستند و من یک‌دوازدهم هستم اما با من تسویه‌حساب می‌کنند. تشابه گفته جنتی با سخنگوی شورای نگهبان در شرایطی است که هم سخنگوی شورا بارها اذعان کرده نظر وی به جنتی نزدیک است و هم جنتی در همان گفت‌وگو تصدیق کرده افکار من و کدخدایی به هم نزدیک است.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ