کد خبر: ۸۹۸۶۲
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۵/۸

گزارش فروش مزدا ۳ منتشر شد/ ۲۱۲ هزار متقاضی برای ۲۷۰ دستگاه
به وزیر صنعت،وزارت اطلاعات و دو سازمان:

گزارش فروش مزدا ۳ منتشر شد/ ۲۱۲ هزار متقاضی برای ۲۷۰ دستگاه

گزارش ویژه فروش مزدا ۳ به وزیر صنعت،سازمان بازرسی،وزارت اطلاعات و سازمان حمایت ارسال و مشخص شد در برابر ثبت نام ۲۱۲ هزار متقاضی تنها ۲۷۰ دستگاه برای فروش گذاشته شده بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جعفر توحیدی مدیرعامل مگا با اشاره به اینکه گروه بهمن تنها تعداد اندکی خودرو را طی دو بخشنامه به صورت اینترنتی در معرض فروش قرار داد، افزود: به دلیل اختلاف قیمت 100 میلیون تومانی این خودرو با بازار آزاد پیش بینی می شد که این فروش با استقبال و هجوم فراوان کاربران مواجه شود. از این رو سایت فروش اینترنتی برای مقابله با این هجوم کاملا تجهیز شد.

وی افزود: در طول برنامه فروش بیش از 212هزار کاربر مستقل به سایت فروش مراجعه کرده اند که 788 برابر ظرفیت خودرو اعلام شده بوده است. به عبارت دیگر شانس خرید برای هریک از این کاربران 0.12 درصد بوده است. از 212 هزار کاربر مراجعه کننده، نزدیک به 65هزار نفر موفق به ورود اطلاعات شخصی خویش و ثبت نام اولیه شده اند. برخی از کاربران 2 یا 3 مرتبه اقدام به ثبت نام نموده اند. شانس خرید برای هر یک از این کاربران 0.41 درصد بوده که اطلاعات کامل این کاربران ثبت شده و قابل ارائه است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در نخستین نوبت پذیرش در ساعت 9 صبح که سایت به مدت 5 ثانیه بازگشایی شد، صدها کاربر وارد سایت شدند و 75 درصد ظرفیت خودروها در همان 15 دقیقه اول به فروش رسید، افزود: در روز فروش 212 هزار نفر برای خرید 270 خودرو تلاش کردند. بدیهی است که به جز تعداد قلیلی که موفق به خرید شدند، باقی متقاضیان دچار نارضایتی شدید بوده و گمان بر صوری بودن فرآیند فروش داشته باشند. این گمان از موارد زیر ناشی می شود:

از نسبت 788 برابری تقاضا نسبت به عرضه و یا 0.12 درصدی موفقیت خرید بی‌خبرند. واقف نیستند که در همان زمانهای کوتاه 5 تا 15 ثانیهای که سایت پذیرش می کند، تعداد زیادی کاربر وارد سایت میشوند و در صف بخشنامه ها قرار میگیرند.

واقف نیستند که چنانچه مدت پذیرش سایت طولانی شود، صف های چند ده هزار نفری پشت بخشنامه ها تشکیل شده و کسانی که پشت این صف های طولانی قرار می‌گیرند، به دلیل منقضی شدن اعتبار زمانی، به طور اتوماتیک از سایت خارج می‌شوند و عملاً هیچگونه شانسی برای خرید ندارند.

واقف نیستند که در زمان هایی که سایت پذیرش نمیکند، تعداد زیادی کاربر در سایت مشغول فعالیت هستند و تا زمانی که وضعیت وی تعیین تکلیف نشده و اعتبار زمانی کاربر منقضی نشده باشد، پذیرش جدید عملاً بی فایده خواهد بود

توحیدی گفت: گزارش ویژه فروش مزدا 3 به وزیر صنعت، سازمان بازرسی،وزارت اطلاعات و سازمان حمایت مصرف کنندگان و فروشندگان ارسال شده است.

متن گزارش ویژه شرکت "مگا" در فروش اینترنتی مزدا3 به شرح زیر است:

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ