کد خبر: ۸۹۸۸۱
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۵/۸

چند نکته در مورد عملکرد ۹۶ بانک ملت و خبرهای خوش به سهامداران
معاون مدیرعامل در امور مالی بانک ملت به بورس پرس اعلام کرد:

چند نکته در مورد عملکرد ۹۶ بانک ملت و خبرهای خوش به سهامداران

معاون مدیرعامل در امور مالی بانک ملت با اعلام نکاتی در مورد عملکرد سال مالی ۹۶ ، خبرهای خوشی به سهامداران این بانک ۵ هزار میلیارد تومانی داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدتقی صمدی در مورد عملکرد سال مالی 96 بانک ملت به بورس پرس گفت: همانگونه که در صورت های مالی حسابرسی شده سال مالی منتهی به 29 اسفند 96 افشا شده ، سود خالص بانک ( شرکت اصلی) 5.490 میلیارد ریال و سود خالص تلفیقی بالغ بر 8.208 میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: این درحالی است که طبق بند 8 گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی و با توجه به نظر بانک مرکزی، 24.630 میلیارد ریال از سود تسعیر ارز در مقطع مورد رسیدگی قابل شناسایی بوده که از این مبلغ ، 18.576 میلیارد ریال مربوط به سود تسعیر سال 96 است. لذا در صورتی که این سود تسعیر در صورت سود و زیان سال 96 شناسایی می شد ، سود خالص بانک از 5.490 میلیارد ریال به حدود 24.066 میلیارد ریال افزایش می یافت.

این مقام مسئول افزود: با این حساب در صورت اعمال این مورد، زیان انباشته بانک از 13.247 میلیارد ریال به سود انباشته 10.819 میلیاردی تغییر می یافت که این عملکرد، تفاوت چشمگیری با آنچه هم اکنون در صورت های مالی سال 96 منعکس شده ، دارد. در این میان علت عدم شناسایی سود تسعیر مذکور در سال گذشته، اختلاف دیدگاه بانک مرکزی به عنوان نهاد ناظر و صادر کننده مجوز مجامع بانکها با سازمان حسابرسی بود.

صمدی در برآورد وضعیت مالی و عملیاتی "وبملت" در سال 97 هم به بورس پرس توضیح داد: با توجه به بارگذاری اطلاعات صورت های مالی 3 ماهه بانک ملت و تحقق سود هر سهم 75 ریالی ، حاکی از خبرهایی خوشی برای سهامداران است. این عدد برای سه ماه مشابه سال قبل 12 ریال بوده که به معنی افزایش بیش از 500 درصدی بوده و این خود خبر بسیار جذابی برای سهامداران است.

وی افزود: در بعد هدف کلان تجهیز بهینه منابع ، بانک ملت توانسته ضمن حفظ سهم از بازار منابع ، قیمت تمام شده بهره ای پول را به 12.45 درصد کاهش دهد. این درحالی است که قیمت تمام شده بهره ای پول در پایان سال 95 و 96 حدود 15.30 13.2 درصد بود. این عملکرد در کل نظام بانکی کشور مثال زدنی است و روند سنواتی بیانگر بهبود عملکرد بانک در این حوزه است که بالتبع افزایش حاشیه سود بانک را بدنبال خواهد داشت.

معاون مدیر عامل در امور مالی بانک ملت ادامه داد: با توجه به تمرکز سال جاری بانک بر فروش املاک مازاد و سهام غیر بانکی، تاکنون توفیقات خوبی در این زمینه در بانک و 3 شرکت هلدینگ زیر مجموعه حاصل شده که نتایج این موفقیت ها به ویژه فروش پروژه های ساختمانی عظیم ، اثرات بسیار مثبتی بر صورت های مالی سال جاری خواهد داشت و مطمئنم از این نتایج سهامداران خوشحال خواهند شد.

صمدی خاطر نشان کرد: سود ناشی از فروش فوق در عملکرد سه ماهه منعکس نبوده و علاوه بر آنکه آزادسازی منابع بانک در فروش های انجام شده ، باعث افزایش توان وام دهی بانک و بالتبع افزایش سود آوری بانک را بدنبال خواهد داشت.

به گفته وی در مجموع بررسی شرایط درونی و عوامل محیطی بانک، بیانگر ظرفیت های بالقوه ایی برای افزایش سودآوری بانک در آینده است.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ