کد خبر: ۸۹۸۸۲
۱۲:۶ - ۱۳۹۷/۵/۸

معاون وزیر صنعت از بازار خودرو راضی است؛ شما چطور ؟

معاون وزیر صنعت از بازار خودرو راضی است؛ شما چطور ؟

معاون وزیر صنعت با اشاره به قصد مجدد افزایش قیمت خودروسازان و نظر مخالف شورای رقابت، درخصوص تدابیر دولت برای مقابله با تحریم ها توضیحاتی داد و از وضعیت کنونی بازار خودرو ابراز رضایت کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایلنا، منصور معظمی اظهار داشت: توقف ثبت سفارشات خودرو، تغییر نرخ ارز و صحبت هایی در مورد قطع همکاری شرکت های خارجی نگرانی هایی را برای مصرف کنندگان به وجود آورده و با این حال بازار در آرامش نسبی به سر می برد و شرکت های خارجی تا به امروز به قراردادها عمل کرده اند.

وی ادامه داد:همچنین وزارت صنعت با تاکید به خودروسازان بخش قابل توجهی از نیازهای آنها را خریداری کرده و تا پایان سال از لحاظ تولید مشکلی نخواهیم داشت. قیمت گذاری خودرو توسط شورای رقابت انجام می شود و از ابتدای سال تاکنون ۷.۶ درصد افزایش قیمت داشته ایم. خودروسازان درصدد افزایش قیمت هستند ولی شورای رقابت موافقتی نکرده است.

وی در خصوص نحوه همکاری با شرکت های بین المللی در پی تشدید تحریم ها گفت: رفتار واقعی شرکت ها گاهی با رفتار اجتماعی آنها متفاوت است و هیچکدام از شرکت هایی که با ایران قرارداد دارند علاقه مند نیستند از بازار جذاب و ایمن ایران خارج شوند و به دنبال عدم ایجاد حساسیت برای آمریکا و دریافت مجوز هستند و تاکنون کار را انجام داده اند.

معاون وزیر صنعت ادامه داد: دولت به دنبال مشکلات ناشی از رفتار غیر اخلاقی سردمداران آمریکا برای مقابله تدابیری اندیشید تا پاسخگوی مردم و واحدهای تولیدی باشد.بخشی از درآمد ارزی با دلار ۴۲۰۰ تومانی به کالای استراتژیک تخصیص داده شده و تحت هر شرایطی باید تامین شود و بخشی از مواد اولیه که به نحوی با کالای استراتژیک ارتباط پیدا می کنند نیز با دلار ۴۲۰۰ تومان تامین می شود.

معظمی گفت: بخشی دیگر از کالاها برای تامین ارز از محل صادارات غیر نفتی استفاده می کنند و در سه‌ ماهه اول سال صادارات محصولات غیر نفتی افزایش پیدا کرده بنابراین دولت موظف کرده ارز حاصل از پتروشیمی، میعانات گازی، مواد معدنی و فولادی وارد و ۸۰ درصد با قیمت دلار ۴۲۰۰ تومان و ۲۰ درصد به صورت توافقی واحدهای تولیدی استفاده شود.

وی افزود: گروه سوم محصولاتی هستند که ورود آنها به داخل ممنوع شده و در حدود ۱۵۰۰ قلم کالا است که این فرصت مناسبی برای واحدهای تولیدی داخلی است تا محصولات را وارد بازار کنند.در شرایط کنونی وارد کردن محصولاتی که در داخل تولید می شود، جفاست، در آبان سال جاری نیز در شهرستان اسفراین سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ