کد خبر: ۸۹۹۱۵
۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۵/۹

بسته جدید ارزی بانک مرکزی در راه است / اولویت اصلی دولت
جهانگیری:

بسته جدید ارزی بانک مرکزی در راه است / اولویت اصلی دولت

معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید براینکه شرایط جدید پیش‌ِروی دائمی نیست گفت: بانک مرکزی با جدیت به‌دنبال بازنگری سیاست‌های ارزی و ارائه بسته پیشنهادی جدید برای مدیریت بازار ارز است

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، اسحاق جهانگیری در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با تأکید بر اینکه باید در شرایط جدید پیشِ‌روی از زندگی آحاد جامعه مراقبت کنیم و اجازه ندهیم وضعیت معیشتی مردم و به‌خصوص طبقات ضعیف دچار آسیب شود، گفت: اولویت دولت حمایت از زندگی مردم به‌خصوص اقشار ضعیف در مقابل تحریم است. کالاهای اساسی، دارو و نیازهای ضروری مردم باید با ارز رسمی تأمین شود و به‌ وفور در اختیار جامعه قرار گیرد.

وی افزود: آمریکا پیش از آنکه تحریم‌ها را اجرا کند و جنگ اقتصادی علیه ملت ایران راه بیندازد، در صدد تأثیر بر افکار عمومی مردم است و با تخریب امید و اعتماد مردم به آینده، اهداف سیاسی و برنامه‌های تحریمی را در ایران عملیاتی کند. وضعیت جدید پیشِ‌روی دائمی نیست و در مقطعی کوتاه‌ مدت خواهد بود و اگر بتوانیم این وضعیت را به‌ خوبی مدیریت کنیم و را از این مرحله عبور دهیم اقتصاد به ثبات خواهد رسید و شاخص‌های اقتصادی دوباره مثبت خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: البته تحریم علاوه بر مشکلات، فرصت‌هایی به‌ همراه دارد که یکی از این فرصت‌ها در بخش صنعت است که با تغییرات نرخ ارز فرصتی برای افزایش تولیدات داخلی و خودکفایی و نیز افزایش صادرات خواهد بود و باید با برنامه‌ریزی از این فرصت استفاده مطلوب کرد.

جهانگیری گفت: بانک مرکزی با جدیت به‌دنبال بازنگری سیاست‌های ارزی و ارائه بسته پیشنهادی جدید برای مدیریت بازار ارز است که پس از نهایی شدن ، همه دستگاه‌های ذی‌ربط نیز هماهنگی‌های لازم را برای اجرا و مدیریت بازار ارز انجام دهند تا ثبات به بازار ارز بازگردد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ