کد خبر: ۸۹۹۳۱
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۵/۹

شائبه‌ رانت در پیش فروش مزدا ۳
نماینده مجلس مطرح کرد:

شائبه‌ رانت در پیش فروش مزدا ۳

نماینده مجلس با اشاره به بسته‌شدن سریع سامانه‌های فروش و پیش‌فروش مزدا ۳ و شائبه‌ رانت گفت: علاوه بر خودروسازان باید دولت، مجلس و نظام در برابر ایجاد اقتصاد رانتی پاسخ‌گو باشند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،رامین نورقلی‌پور درباره از دسترس خارج‌شدن سایت پیش‌فروش مزدا 3 توسط گروه بهمن به خانه ملت گفت: گروه بهمن خصوصی است و بحث این شرکت با سایپا و ایران‌خودرو متفاوت است. با توجه به مسئولیتی که نمایندگان دارند، چند بار مدیران عامل خودروسازی‌ها را به کمیسیون دعوت و به صورت اختصاصی درباره  ثبت‌نام و پیش‌‍‌‌فروش محصولات سؤال کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد در کنار وجود رانت‌ها نظارت کافی بر نحوه عملکرد سامانه‌های پیش‌فروش محصولات وجود ندارد،افزود: علی‌رغم اینکه می‌توانیم قبول کنیم افراد زیادی آماده نشسته‌اند تا با سرعت تمام خرید و پیش‌خرید کنند، اما سرعت بسته‌شدن سامانه‌های فروش و پیش‌فروش جای سؤال بسیار زیادی دارد که شائبه‌های وجود رانت را فعال می‌کند.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه متأسفانه نظام اقتصادی رانتی را با دست‌های خود ایجاد کرده‌ایم و همه در مقابل آن مسئولیم، ادامه داد: نه‌ تنها خودروسازان که به دلیل شرایط بسیار غیرپایدار بازار، مخصوصا در بازار خودرو رانت‌های بسیار بزرگی وجود دارد. اختلاف بسیار زیادی که بین قیمت کارخانه و بازار وجود دارد کاملا غیرطبیعی است.

نورقلی‌پور ادامه داد: فقط دستگاه‌های مسئول در ایجاد نظام اقتصادی رانتی خودروسازان مقصر نیستند، بلکه تصمیم‌گیران کلان اقتصاد مقصر اصلی حادثه هستند که بازار رانتی را ایجاد کرده‌اند و در این بازار همه به دنبال کسب منفعت هستند.علاوه بر خودروسازان باید دولت، مجلس و نظام در برابر ایجاد اقتصاد رانتی پاسخ‌گو باشند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ