کد خبر: ۸۹۹۸۸
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۵/۱۰

تکلیف تنگه هرمز وابسته به منافع ایران و با نظر رهبر انقلاب است
فرمانده نیروی دریایی ارتش:

تکلیف تنگه هرمز وابسته به منافع ایران و با نظر رهبر انقلاب است

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه باز ماندن تنگه هرمز وابسته به منافع ایران است گفت: آمریکا را تاثیرگذار در تصمیم نداجا در حوزه تنگه هرمز نمی‌دانیم و این اقدام وابسته به نظر رهبر انقلاب است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایسنا،حسین خانزادی در نشست خبری مسابقات بین المللی نظامی روسیه ۲۰۱۸ در پاسخ به سوالی درباره اظهارات روحانی مبنی بر بستن تنگه هرمز گفت: بستن تنگه هرمز مقدمه ای دارد. کارکرد تنگه ها به شدت وابسته به باز بودن آنها است و تحریم ها بر کار کرد ها به شدت اثر گذار است و تحریم‌هایی که علیه ایران صورت می‌گیرد بر کارکردهای تنگه هرمز اثر گذار است.

وی افزود: در محیط بین اللمل خروجی یک تصمیم مابسته به یک بازیگر نیست و تنگه هرمز بخشی از منافع ایران است. نداجا تاکنون آزادی تردد در این تنگه را تامین کرده است و با قدرت هم به این کار ادامه خواهد داد. باز ماندن تنگه هرمز وابسته به منافع ایران است و جامعه بین اللمل باید متعهدانه به تعهدات در قبال ایران عمل کند. آمریکا را تاثیرگذار در تصمیم نداجا در حوزه تنگه هرمز نمی‌دانیم و این اقدام وابسته به نظر رهبر انقلاب است.

این مقام مسئول ارتش درباره مسائل پیش آمده در خصوص صیادی در خلیج فارس گفت: علاوه بر نیروی دریایی سازمان های دیگری هم در حوزه دریا مسئولیت دارند و اکر موضوعی در حوزه امنیت رخ دهد نیروی دریایی با آن برخورد می کند و هیچ اقدام غیر قانونی در حوزه دریایی ایران امکان ندارد.

خانزادی با اشاره به تسلیحات جدید نداجا گفت: ناوشکن دنا در ناوگان جنوب نداجا در حال ساخت است و امیدواریم تا پایان سال کار آن هم به پایان برسد و به نداجا الحلق شود زیر دریایی فاتح هم مراحل پایانی کار را طی می کند و امیدواریم فاتح را تا آذر با قابلیت هایی که نمی شود رسانه ای کرد به ناوگان نداجا الحاق کنیم و کار احیای ناوشکن دماوند هم تا پایان سال تمام می شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ