بانک بورسی از ارائه خدمات گوناگونی همچون امکان شارژ مستقیم سیمکارت از طریق خودپردازها، سامانههای برداشت مستقیم و واگذاری سرویس از سوی مشتریان در سال جاری خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، نادر خواجه حقوردی قائممقام مدیرعامل با اشاره به برنامههای این بانک در حوزه توسعه خدمات الکترونیک اظهار داشت: بخش فناوری اطلاعات بانک تجارت در سال 96 در راستای ارتقای سطح خدمات به مشتریان، سرویسها و خدمات جدیدی، از جمله امکان صدور کارت برای حسابهای مشترک، صدور کارت گروهی، صدور کارت هدیه انبوه و کارت جیره غذایی برای پناهجویان سازمان ملل را فراهم کرد.
وی با بیان اینکه این بانک در مدت مذکور نسخه 64 بیتی سرویس IOS موبایل بانک را نیز ارائه کرده، افزود: امروز با ورود استارتآپها و فین تکها به عرصه مالی و ارائه خدمات مالی از سوی این گروهها، در شرایطی بهسر میبریم که سرعت توسعه خدمات الکترونیک به شکل چشمگیری افزایش پیدا کرده و هر روز شاهد ظهور خدمتی جدید هستیم. مجموعه بانک تجارت ضمن برقراری ارتباط و همکاری با این مجموعهها، محور توسعه خدمات نوین را براساس آخرین دستاوردهای فین تکها در حوزه بانکداری و خدمات مالی قرار داده است.
این مقام مسئول در تشریح دیگر اقدامات اخیر بانک تجارت در حوزه خدمات نوین گفت: سرویس گزارشگیری با رمز ثابت برای مشتریان حقوقی و مشترک، توسعه خدمات انتقال وجه پایای گروهی، بهینهسازی سرویس چک در سامانه فرا، پرداخت گروهی قبض، بازطراحی سرویس ارسال ایمیل، گزارش چک چکاوک در اینترنت بانک فرا، تلفن بانک در شعب ارزی و توسعه و شخصی سازی زیرساخت های مبتنی بر وب سرویس در اینترنت بانک فرا از دیگر اقداماتی است که بانک تجارت طی ماههای اخیر موفق به پیادهسازی آنها شده است.
خواجهحقوردی درخصوص برنامههای توسعه خدمات الکترونیک این بانک در سال 97 اعلام کرد: سال جاری برای افزایش رضایتمندی مشتریان، ارائه خدمات گوناگونی همچون امکان شارژ مستقیم سیمکارت تلفن همراه بر روی خودپردازها، توسعه سرویس موبایل بانک جدید، سرویس بانک پرداخت، سامانههای برداشت مستقیم و مدیریت مجوزها و ارائه سرویس مدیریت دسترسی به خدمات توسط مشتری در سیستم اینترنت بانک فرا اجرا میشود.
وی خدمت بانک پرداخت را تشریح کرد و گفت: از طریق این سرویس هرگونه پرداخت قبض در سرویس اینترنت بانک حقیقی – حقوقی و فرا به مشتری اطلاع داده میشود و مشتری میتواند به دلخواه آن را تنظیم کند.در خدمت برداشت مستقیم نیز امکان بدهکار کردن حسابهای مشتری بر اساس توافقات صورت گرفته با طرف طلبکار فراهم می شود.
قائم مقام مدیرعامل بانک تجارت از پیگیری مراحل پروژه Corebanking به عنوان یکی از طرح های بزرگ بانک تجارت در سال جاری ذکر کرد و افزود: طرح بانکداری یکپارچه با هدف تمرکز اطلاعات و اجرای فرایندها، چابکسازی در ارائه خدمات، حذف سیستمهای جزیرهای، بهبود فناوری شعب، کاهش هزینهها، افزایش سرعت و امنیت ارائه خدمت از اولویتهای بانک محسوب میشود و چنانچه به هر دلیلی از جمله تحریمهای بینالمللی نتوانیم با شرکتهای بین المللی وارد قرارداد یا مشارکت بشویم، قطعا جایگزین مناسب دیگری در برنامه بانک قرار دارد که بلافاصله عملیاتی میشود.
خواجهحقوردی در تبیین دیگر برنامههای این بانک در زمینه توسعه فناوری تصریح کرد: خرید، اختصاصیسازی و نصب و راهاندازی سامانه سوئیچ جدید کارت با توجه به افزایش روزافزون حجم تراکنشها از دیگر برنامههایی است که در حوزه IT بانک تجارت انجام خواهد شد.این بانک با هدف افزایش نفوذ شبکههای اجتماعی در میان اقشار مختلف، طی سال جاری نقشه راه بانکداری اجتماعی را در دست اجرا دارد. در این مرحله، شناسایی نیازمندی های لازم برای پیادهسازی، دستیابی به استراتژی و مدل مطلوب، تعیین ماژول پیشنهادی بانکداری اجتماعی و دستیابی به مدل مفهومی این خدمت در دست بررسی و اجرا قرار دارد.
انتهای پیام