کد خبر: ۸۹۹۹۳
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۵/۱۰

آمار غیر رسمی خرید ۱۰۰۰ ملک در ترکیه توسط ایرانی‌ها در ۴ ماه
رئیس اتاق بازرگانی ایران و ترکیه اعلام کرد:

آمار غیر رسمی خرید ۱۰۰۰ ملک در ترکیه توسط ایرانی‌ها در ۴ ماه

رئیس اتاق بازرگانی ایران و ترکیه گفت: آمارهای غیررسمی نشان می دهد از ابتدای سال ۹۷، هزار واحد ساختمانی توسط ایرانیان در ترکیه خریداری شده که متوسط قیمت آنها ۱۶۰ هزار دلار بوده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از روزنامه شرق، رضا کامی درخصوص سرمایه‌گذاری ایرانیان در ترکیه گفت: آمارهای غیررسمی نشان می دهد از ابتدای سال 97،هزار واحد ساختمانی اعم از آپارتمان و ویلا توسط ایرانیان در ترکیه خریداری شده که متوسط قیمت آنها 160 هزار دلار بوده و در شهرهای مختلف ترکیه قرار دارند.

وی افزود: با توجه به تحولات اخیر در بازار ارز و کاهش ارزش پول ملی برخی از ایرانی ها برای ارزش‌افزوده بیشتر شروع به سرمایه‌گذاری در بخش ساختمان کرده‌اند که البته نمی‌توان به صورت صددرصد گفت آنها سود کرده‌اند.میزان خرید واحدهای ساخته‌شده بیش از همه حوزه‌ها بوده ضمن آنکه در چند سال اخیر قیمت ملک در ترکیه افزایش نداشته اما با این حال این بازار برای ایرانی‌ها جذاب بوده زیرا تسهیلات خوبی برای ساخت‌وساز و خرید ملک در ترکیه وجود دارد. 

بنابراین گزارش،به نظر می‌رسد تبلیغات گسترده ترکیه برای جذب سرمایه ایرانیان ادامه همان راهی است که پیش از این دوبی طی کرده و منجر به ضرر هزاران نفر از سرمایه‌داران ایرانی در بخش مسکن کشورهای حاشیه خلیج فارس شد. 

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ