کد خبر: ۸۹۹۹۶
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۵/۱۰

۲۷ شرکت دارای صف خرید متوقف شدند/ تکلیف سهمی با بازدهی۲۴۰ درصدی دوماهه

۲۷ شرکت دارای صف خرید متوقف شدند/ تکلیف سهمی با بازدهی۲۴۰ درصدی دوماهه

ادامه رونق و استقبال زیاد بازار سهام در آخرین روز هفته منجر به توقف نماد ۲۷ شرکت دارای صف خرید شد و یک شرکت هم با بازدهی ۲۴۰ درصدی دوماهه ، موظف به پاسخ سئوالات فعالان شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ادامه رونق روزهای اخیر بازار سهام که امروز با جهش 2 هزار و 777 واحد دیگر شاخص بورس و ثبت رقم 123 هزار و 921 واحدی شد، منجر به تغییر وضعیت دو طرف و عرضه تقاضا هم شده و بسیاری از شرکت ها دارای ظرفیت رشد با اقبال بازار و صف های خرید روبرو شده اند.

این روند باعث افزایش توقف نمادها شده و طبق دستور العمل، نماد آن دسته از شرکت های بورسی دارای تغییر بیش از 20 درصدی قیمت در 5 روز کاری به طور خودکار بسته می شود. این رویه در فرابورس و بسته به حضور در شرکت ها در تابلوها با 20 ، 40 و 60 درصد اجرا می شود.

به این ترتیب درحالی بازار سهام در آخرین روز هفته جاری هم با استقبال زیاد سرمایه گذاران آغاز شد که در پایان معاملات نماد 27 شرکت بورسی و فرابورسی بسته شد که تعداد زیادی از این گروه برای شنبه آماده بازگشت می شوند.

این گروه شامل 23 شرکت بورسی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، تاپیکو، پتروشیمی‌ خارک‌، پتروشیمی پارس (برای دومین بار بعد از عرضه اولیه 20 تیر ) ، پتروشیمی جم، پتروشیمی کرمانشاه، پتروشیمی شازند، پتروشیمی پردیس، پالایشکاه تهران، توسعه‌ معادن‌ و فلزات‌، سرمایه گذاری امید، سرمایه‌گذاری‌ غدیر، توسعه‌ معادن‌ روی‌، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، سرمایه‌گذاری‌بهمن‌، سرمایه‌گذاری‌توکا فولاد، فولاد خوزستان، فولاد آلیاژی ایران، فولاد کاوه جنوب کیش، نورد و قطعات‌ فولادی‌، باما، فرآوری‌ مواد معدنی‌ و چدن سازان بودند.  

در فرابورس هم علاوه بر توقف نماد پتروشیمی مارون ، پتروشیمی خراسان و زرین معدن آسیا به دلیل رشد 20 درصدی قیمت سهام ، نماد صنایع و معادن احیاء سپاهان به علت بیش از 60 درصدی قیمت سهام و برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی متوقف شد و مدیریت عملیات بازار و اعضا فرابورس اعلام کرد اشخاص دارای دسترسی به سامانه تدان در صورت وجود هر گونه ابهام، سوالات خود را طی روز جاری از طریق سامانه تدان، جهت بررسی و پاسخگویی توسط ناشر، ثبت کنند.

"واحیا" که با سرمایه 69.8 میلیارد تومانی در بازار پایه ب فرابورس، طی دو ماه اخیر با رشد 239 درصدی از 800 به دو هزار و 715 تومان امروز رسیده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ