کد خبر: ۸۹۹۹۷
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۵/۱۰

مطهری مسئولان وضع امروز کشور را معرفی کرد

مطهری مسئولان وضع امروز کشور را معرفی کرد

نایب‌رئیس مجلس مسبب وضعیت کنونی مملکت را افرادی دانست که اجازه اجرای برجام را ندادند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایسنا، علی مطهری در حاشیه جلسه علنی مجلس در جمع خبرنگاران در واکنش به مطرح‌ شدن مسئله عدم کفایت روحانی، گفت: الان وقت این کارها نیست. مسئول وضعیت جاری آنهایی هستند که با هوا کردن موشک تلاش کردند برجام اجرا نشود که البته به هدف که داشتند.

وی افزود: اگر کل نظام در اجرای برجام مصمم بود و اگر همه تلاش می‌کردند برجام درست اجرا شود امروز بسیاری از شرکت‌های اروپایی و آمریکایی که وارد ایران شدند، در ایران می‌ماندند و سرمایه‌گذاری می‌کردند و ترامپ هم به آسانی نمی‌توانست از برجام خارج شود اما بخشی از حکومت از ابتدا مایل به اجرای برجام نبود و بالاخره به هدف هم رسید. مشکلات امروز هم به گردن این افراد است اما این افراد مدعی‌ به‌ هم‌ خوردن وضعیت هستند».

این نماینده مجلس خطاب به آن افراد گفت: وضع فعلی کاری است که شما ها کردید و نمی‌توان همه تقصیر را به گردن دولت روحانی انداخت. وضعیت جاری تقصیر دلواپسان و همه کسانی است که تلاش کردند برجام اجرا نشود، البته دولت هم حتما سوء مدیریت داشته است. در ایام انتخابات و در مناظره دوم تلویزیونی بود که روحانی در انتقاد از رقیبان گفت: هرجا موفق شدیم جایی بود که کنار هم بودیم، متحد بودیم. آنجایی توانستیم از برجام استفاده کنیم که متحد بودیم. اما آنجایی که خواستیم برجام را به‌ هم بزنیم، دیدید چه‌ کار کردند.

مطهری با اشاره به درخواست مذاکره ترامپ، گفت: با تحقیرهایی که ترامپ نسبت به ایران داشته مذاکره مناسب نیست، مذاکره در این وضعیت توأم با ذلت، خواری و تحقیر است. اگر ترامپ از برجام خارج نشده بود و تحریم‌های جدید به تصویب نمی‌رساند، مذاکرات اشکال نداشت، البته بهتر بود در زمان اوباما روابط و مذاکرات را با آمریکا انجام می‌دادیم و بسیاری از مشکلات را با دولت اوباما حل می‌کردیم.

وی در عین حال مذاکره در شرایط عادلانه و توأم با احترام متقابل را مفید دانست و افزود: مذاکره و رابطه دو مفهوم جداگانه است. ممکن است رابطه با آمریکا برقرار شود تا تسهیلاتی مثلا برای اتباع ایرانی ساکن در آمریکا به وجود آید ولی مذاکره یعنی توافق با آمریکایی‌ها در حوزه‌ها و مسائل مختلف.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ