کد خبر: ۹۰۰۰۴
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۵/۱۰

شاخص بازهم پرید اما چند عامل منجر به افزایش عرضه شد/ وضعیت بازارهای رقیب

شاخص بازهم پرید اما چند عامل منجر به افزایش عرضه شد/ وضعیت بازارهای رقیب

شاخص بورس هر چند با افزایش ۲۷۷۷ واحدی بازهم اوج گرفت اما در نتیجه چند عامل، عرضه سهام افزایش یافت و با معامله ۲.۱ میلیارد سهم همراه شد. بازار ارز و سکه نیز با دو جهت مقاومت روبرو شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امروز هم مانند دیگر ایام هفته های اخیر ، تمرکز و حواس فعالان همه بازارها متوجه قیمت ارز و مخصوصا" دلار از یک سو و موضع گیری مسئولان ایرانی و خارجی در مورد پیشنهاد غافگیر کننده ترامپ برای مذاکره بدون پیش شرط با ایران بود.

با این رویکرد و همچنین مسائل مهمی چون وضعیت عرضه ارز شرکت های صادرکننده بورسی ، بازار سهام در آغاز با ادامه سیر صعودی قیمت ها و متغیرها شروع بکار کرد اما در میانه معاملات با فشار عرضه و حذف صف های خرید ، چهره دیگری به خود گرفت.

این وضعیت ناشی از عواملی چون رفتار نوسان گیران حقوقی و حقیقی و اقدام به فروش با هدف شناسایی سود ، لزوم اصلاح قیمت ها ، آغاز دور اول تحریم های ایران از هفته آینده، مبهم بودن مواضع رسمی دولت و مسئولان نظام به پیشنهاد ترامپ ، تعطیلی آخر هفته ایران و غرب ، توقف نماد 23 شرکت بزرگ و متوسط بورسی به دلیل رشد 20 درصدی قیمت سهام بود که در نهایت منجر به معامله بیش از 2.1 میلیارد سهم به ارزش 742 میلیارد تومان در بورس شد.

بنابراین هر چند در نتیجه افزایش قیمت سهام اکثر شرکت ها، شاخص بورس با جهش دو هزار و 777 واحد دیگر به 123 هزار و 921 واحد رسید اما اکثر سرمایه گذاران منتظر رویدادهای مهم سیاسی در هفته آینده ماندند.

در جهش امروز دماسنج بازار سهام هم شرکت های پتروشیمی خلیج فارس ، پتروشیمی فارس، تاپیکو، گل گهر، پارسان، فولادخوزستان و پتروشیمی جم ( که به جز پارسان دیگر شرکت ها با توقف نماد به دلیل رشد قیمت سهام روبرو شدند) با اثر 450 تا 144 واحدی ، بیشترین نقش را داشتند.

براساس این گزارش، بازارهای ارز و سکه هم مانند دیروز با بی ثباتی و میل به کاهش قیمت ها آغاز بکار کردند و هر چند برخی مقاومت ها ایجاد شد اما در نهایت با جهت مثبت قیمت ارزها و سیر نزولی سکه و طلا همراه شد.

به این ترتیب ، در حالی دلار دیروز در قیمت ها بیش از 10 هزار تومان معامله می شد که امروز دوباره به ارقام بیش از 11 هزار و تا حدود 12 هزار تومان صعود کرد تا قیمت یورو و پوند با رشد 580 و 700 تومانی به 12750 و 14300 تومان داد وستد شوند. هر دلار کانادا و استرالیا نیز با افزایش 570 تومانی به 8370 و 8070 تومان رسیدند.

در بازار سکه هم بهای هر سکه طرح جدید با کاهش 38 هزار تومانی به 4 میلیون و 14 هزار تومان و بهای سکه طرح قدیم با افت 50 هزار تومانی در قیمت  3 میلیون و 750 هزار تومان داد و ستد می شود.

سکه نیم  و ربع هم با کاهش 20 و 31 هزار تومانی به یک میلیون و 982 و 995 هزار تومان نزول کردند و هر گرم طلا با مقداری رشد به بیش از 302 هزار تومان رسیده است.

انتهای پیام

 

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ