کد خبر: ۹۰۰۵۸
۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۵/۱۳

ظریف با موگرینی درباره برجام گفتگو کرد/برنامه افزایش تعامل اقتصادی

ظریف با موگرینی درباره برجام گفتگو کرد/برنامه افزایش تعامل اقتصادی

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن دیدار وزیر خارجه ایران درباره بهره مندی از مزایای برجام گفت: علی‌رغم تصمیم آمریکا،تعامل اقتصادی و تجاری قانونی را با ایران ادامه و حتی افزایش می دهیم.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، محمد جواد ظریف و فدریکا موگرینی دیروز در سنگاپور آخرین تحولات و اقدامات انجام شده در سطح اتحادیه اروپا و جهان برای بهره مندی ایران از مزایای برجام پس از خروج غیرقانونی آمریکا از آن را بررسی کردند.

ظریف با رئیس جمهور و وزیر خارجه سنگاپور، وزرای خارجه چین، اندونزی، نیوزیلند، استرالیا و همچنین دبیرکل اتحادیه آسه‌آن دیدار و گفت و گو کرد. همچنین پیمان مودت و همکاری را با آسه‌آن امضا کرد.

موگرینی در دانشکده مطالعات بین‌الملل راجاراتنام دانشگاه نانیانگ سنگاپور گفت: مصمم هستیم علی‌رغم تصمیم آمریکا برای نقض تعهدات ذیل توافق هسته‌ای و اعمال تحریم‌ها تعامل اقتصادی و تجاری قانونی را با ایران را ادامه و حتی افزایش دهیم.راستی‌آزمایی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همواره پایبندی ایران به تعهدات در توافق هسته‌ای را تأیید کرده است.وزن آمریکا در اقتصاد جهانی و نظام مالی، قابل توجه است اما مصمم به حفظ این توافق هستیم.

بنابراین گزارش،بسته پیشنهادی اقتصادی اتحادیه اروپا برای حفظ برجام 14 تیرماه به ایران ارائه شد.رییس جمهوری ساعاتی بعد از ارائه این بسته در تماس تلفنی با رئیس‌جمهور فرانسه و صدراعظم آلمان بسته پیشنهادی اروپا برای حفظ برجام را مأیوس‌کننده خواند و گفت، انتظار ایران از بروکسل ارائه یک برنامه عملیاتی روشن و دارای زمان‌بندی است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ