کد خبر: ۹۰۰۶۳
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۵/۱۳

خبر خوش وزیر نیرو برای پایان خاموشی ها+توقف صادرات برق به پاکستان

خبر خوش وزیر نیرو برای پایان خاموشی ها+توقف صادرات برق به پاکستان

وزیر نیرو با خنک شدن هوا از اتمام خاموشی‌های برق و عضو حزب ملی پاکستان هم از توقف صادرات برق به این کشور به دلیل بدهی به ایران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رضا اردکانیان در حاشیه بهره‌ برداری از پروژه ارتقاء واحدهای یک و 2 نیروگاه علی آباد کتول به فناوری MAP2B در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه خاموشی، سختی و درس هایی دارد،گفت: با فراگیری این درس ها که در دولت و صنعت گرفتیم، امیدواریم مشکلات را زودتر برطرف کنیم.مردم در تابستان سال جاری به خوبی در مصرف برق صرفه‌ جویی کردند و با خنک شدن هوا، خاموشی‌های برق نیز رو به اتمام است.

وی افزود: از 57 هزار مگاوات برق مصرف‌ شده نزدیک به 22 هزار مگاوات به وسایل سرمایشی اختصاص دارد که انتظار داریم مردم در مناطق گرمسیر دمای وسایل سرمایشی را در حد دمای آسایش 25 درجه سانتیگراد قرار دهند که با انجام این کار نقاط دیگر مشکل خاموشی نخواهد داشت.برای کاهش خسارت ناشی از نوسانات ارز در زمان لازم جهت اصلاح قیمت و مصرف، اقدامات لازم انجام نشد و به حوزه سرمایه‌گذاری و اولویت‌ها کم توجهی شد، باید شرایط را برای سرمایه‎گذاری بخش خصوصی به ‎ویژه در بخش آب تسهیل می‌کردیم.

به گزارش سما تی وی،آشوک کومار از حزب ملی پاکستان در نشست اخیر سنا گفت: دولت پول برق وارداتی از ایران را به تهران پرداخت نکرده و به همین دلیل صدور برق به این منطقه متوقف شده است.

علاالدین ماری سر وزیر موقت بلوچستان پاکستان نیز گفت: دولت برای حل بحران بی برقی در منطقه مکران با دولت ایران در تماس است. این منطقه از پاکستان از ماه گذشته با افزایش بار مصرف برق مواجه شده و شهروندان آن هم اکنون روزانه 18 ساعت قطعی برق را تجربه می کنند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ