کد خبر: ۹۰۱۱۰
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۵/۱۴

ناخوشندی کره شمالی از تحریم جدید آمریکا / گزارش منفی سازمان ملل

ناخوشندی کره شمالی از تحریم جدید آمریکا / گزارش منفی سازمان ملل

وزیر خارجه کره شمالی از تحریم جدید آمریکا و عدم تحقق وعده ها ابزار ناخوشندی کرد و سازمان ملل هم گزارش منفی از فعالیت هسته ای این کشور داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از خبرگزاری کره جنونبی یونهاپ، وزیر خارجه کره شمالی در حاشیه اجلاس سران آ سه آن در سنگاپور به توقف آزمایش های هسته ای و موشکی و انهدام یک سایت هسته ای را از جمله اقدامات تحقق صلح اشاره کرد و گفت: آمریکا به جای نشان دادن حسن نیت ، به دنبال ادامه تحریم است و اخیرا" یک بانک و دو شرکت تحریم کرد.

وی آمریکا را به عقب نشینی از وعده ها متهم کرد و گفت: از نگاه پیونگ یانگ اقدامات همزمان و مرحله ای بهترین راهکار حل مساله شبه جزیره است. در این میان چین نقش مهمی در حفظ ثبات در شبه جزیره کره و ارتقای خلع سلاح هسته‌ای برعهده دارد کره شمالی آماده حفظ ارتباطات استراتژیک با چین و حفظ مشترک ثبات و توسعه در شبه جزیره کره و در منطقه است.

براساس این گزارش، این درحالی است که طبق گزارش شش ماهه و 149 صفحه ای سازمان ملل ، کره شمالی برنامه های موشک بالستیک و توسعه جنگ افزارهای هسته ای را متوقف نکرده و به توسعه برنامه تسلیحاتی منع شده هسته ای ادامه داده و آشکارا تحریم های بین المللی را نقض می کند.

همچنین با افزایش قابل توجه قاچاق و انتقال محصولات نفتی و زغال سنگ با کشتی در سال 2018 از قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل سرپیچی کرده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ