کد خبر: ۹۰۱۲۰
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۵/۱۴

پاسخ وزیر اقتصاد درباره 62 حساب بانکی قوه قضائیه

پاسخ وزیر اقتصاد درباره 62 حساب بانکی قوه قضائیه

وزیر اقتصاد که امروز از مجلس کارت زرد گرفت به سئوال نماینده مجلس درباره 62 حساب‌ سپرده قوه قضاییه پاسخ داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، درحالی محمود صادقی از خروج سوال از وزیر اقتصاد درباره حساب‌های سپرده قوه قضاییه از دستور کار مجلس خبر داده بود که مسعود کرباسیان در جریان پاسخ به سئوال دیگر نماینده مجلس مبنی بر علت عدم اجرای طرح پروژه ملی طرح جامع مالیاتی پس از گذشت 11 سال و نقش شرکت‌های مشاور خارجی، گفت: مجوز حساب های قوه قضاییه طبق مصوبات شورای پول و اعتبار در سال 78 تا 95 بوده و قانونی است.

وی ادامه داد: سال 95 مصاحبه وزیر وقت اقتصاد (طیب نیا) درخصوص حساب های قوه قضائیه مورد سئوال مجلس قرار گرفت و که پاسخ وی در اردیبهشت 96 قانع‌کننده نبود و سوال در صحن علنی آمد. در دولت دوازدهم این سوال مجدداً پیگیری شد و با وجود اینکه موضوع حساب های قوه قضائیه در زمان وزارت نبود، اطلاعاتی که دریافت کرده ام را در اختیار نمایندگان قرار می دهم.

این مقام مسئول افزود: حساب ها از سال 78 در اختیار قوه قضائیه قرارگرفت و در طول 23 سال 63 حساب بانکی افتتاح و بسته شده است. در هر دوره 3 یا 4 حساب فعال بوده و همه حساب ها به نام قوه قضائیه و صاحب امضا روسای قوه قضائیه بود.

کرباسیان که امروز از مجلس کارت زرد گرفته ادامه داد: براساس گزارش خزانه داری و بانک مرکزی در سال‌های 78 تا 91 ، شورای پول و اعتبار در چارچوب قانون، موافقت خود را با پرداخت و سود سپرده ها اعلام کرده است. مصوبات شورا در طول 20 سال گذشته بیانگر قانونی بودن این حساب هاست. سال 95 بانک مرکزی سپرده های قوه قضاییه را الزامی دانست.

وی با بیان اینکه شورای پول و اعتبار افتتاح حساب های قوه قضائیه را قانونی می داند ، ادامه داد: اگر منظور از قانونی لفظ قانون در مجلس است، طبق تبصره 12 قانون بودجه سال 97 نیز حساب های قوه قضائیه مورد تاکید قرار گرفته است.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ