کد خبر: ۹۰۱۵۴
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۵/۱۵

احتمال فسخ پیش‌فروش خودروهای وارداتی با عدم ورود ۲۰ هزار دستگاه
رئیس انجمن واردکنندگان خودرو خبر داد:

احتمال فسخ پیش‌فروش خودروهای وارداتی با عدم ورود ۲۰ هزار دستگاه

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو گفت: در صورتی که مسئولان اجازه واردات حدود ۲۰ هزار خودرو پیش فروش شده را ندهند، شرکت‌های واردکننده مجبور به فسخ قرارداد خواهند بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، کوروش مرشدسلوک در پاسخ به اینکه برخی از مشتریان خودروهای وارداتی عنوان می‌کنند که علی‌رغم امضای قرارداد و پرداخت وجه، خودروی فروخته شده به آنها تحویل داده نشده و به همین دلیل مشتریان ناراضی و دچار سردرگمی هستند و شرکت‌های فروشنده نیز پاسخ درستی به آنها نمی‌دهند به ایسنا گفت: مشکل این است که واردات خودرو به یکباره ممنوع شد و به همین دلیل شرکت‌ها نتوانستند به تعهدات عمل کنند.

وی افزود: در زمان آزاد بودن واردات خودرو، حدود ۲۰ هزار دستگاه خودرو به مشتریان پیش فروش شده است و تقریبا معادل همین تعداد نیز ثبت سفارش برای واردات خودرو صورت گرفته بود تا واردات انجام و تعهدات تحویل شود اما به یکباره با ممنوعیت واردات خودرو مواجه شدیم. انجمن واردکنندگان خودرو در حال مذاکره با وزارت صنعت برای رفع این مشکل است. در حال حاضر حدود ۲۰ هزار دستگاه تعهد عقب افتاده و همچنین حدود ۲۰ هزار دستگاه ثبت سفارش واردات خودرو داریم که موفق به واردات و تحویل آن نشدیم.

این مقام مسئول ادامه داد: البته تعدادی از مشتریان قرار داد فسخ کردند اما بسیاری از مشتریان راضی به فسخ قرارداد نیستند و خودرو می‌خواهند بنابراین امیدواریم وزارت صنعت هر چه زودتر در این زمینه تصمیم بگیرد تا تکلیف مشتریان روشن شود. در این شرایط اگر با واردات حدود ۲۰ هزار دستگاه خودروی ثبت سفارش شده موافقت نشود، مجبور به فسخ قراردادهای فروش خودرو خواهیم بود.

مرشدسلوک در پاسخ به اینکه آیا در صورت موافقت با واردات خودروهای ثبت سفارش شده، واردات این خودروها با نرخ ارز آزاد اقتصادی خواهد بود؟ گفت: این خودروها با ارز آزاد مشتری دارند ضمن اینکه اگر هم‌اکنون با ارز ۱۰ هزار تومانی نیز خودرو را وارد کنیم، نرخ آن در بازار پایین‌تر از قیمت‌های فعلی خواهد بود زیرا قیمت‌های فعلی در بازار خودرو حباب دارد. گر اجازه واردات ۲۰ هزار دستگاه خودروی ثبت سفارش شده را به شرکت‌ها بدهند، با واردات و عرضه این خودروها در بازار، حباب قیمت‌ها شکسته شده و شاهد کاهش قیمت خودروهای  وارداتی در بازار خواهیم بود.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ