کد خبر: ۹۱۱۶۲
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۷/۵/۱۵

۴ رکورد جدید برای شاخص و ارزش و حجم معاملات بورس / ادامه رونق کم سابقه
امروز رخ داد:

۴ رکورد جدید برای شاخص و ارزش و حجم معاملات بورس / ادامه رونق کم سابقه

رکورد شکنی های هفته های اخیر بورس امروز هم با دو رقم جدید برای شاخص و دو رکورد دیگر برای ارزش روز و حجم معاملات ادامه یافت تا بازار سهام همچنان در رونق کم سابقه بسر برد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بازار سهام امروز هم با ثبت رکوردهای جدید و رونق کم سابقه شروع بکار کرد تا یکی دیگر از روزهای دوست داشتنی را به نمایش سرمایه گذاران و دیگر اقشار به نمایش بگذارد.

براساس این گزارش، این رویه و ثبت رکوردهای پی در پی و ادامه صف های خرید چند میلیون سهمی اکثر شرکت ها در نتیجه خوش بینی اکثر فعالان به بهبود شرایط سیاسی و احتمال مذاکره ایران و آمریکا در سال جاری و اثر شرکت های ارزهای آور و بسته جدید ارزی رخ داده تا بورس به گزینه اول سرمایه گذاری  تبدیل شده و آماده جذب افراد تازه نفس باشد.

بر این اساس ، درحالی برخی کارشناسان به نحوه محاسبه شاخص بورس انتقاداتی دارند که این متغیر مهم امروز هم قادر به ثبت دو رکورد جدید شد. رکورد اول بیشترین جهش روزانه بود که تا پیش از این مربوط به 9 مرداد با 4 هزار و 413 واحد بود اما امروز با پرش بی نظیر 5 هزار و 198 واحدی ( معادل بیش از 4 درصد ) رکورد تازه ایی به دست آمد.

با این رویداد که در نتیجه اثر 502 ، 487 ، 439 واحدی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، فولاد خراسان و فولاد مبارکه و 317 تا 242 واحدی بانک صادرات، ملی مس، پتروشیمی پارس و گل گهر رخ داد و طی آن دماسنج بازار برای اولین بار به 133 هزار و 644 واحد رسید و میانگین بازدهی سرمایه گذاری در شرکت های بورسی طی سال جاری به 37 درصد برسد.

اما بورس امروز رکوردهای جدید دیگری هم ثبت کرد که مربوط به ارزش روز بازار سهام 510 هزار میلیارد تومانی شرکت های بورسی و معامله 1.4 هزار میلیارد تومانی بیش از 3.6 میلیارد سهم بود که برای نخستین بار رخ داده است.

در این درحالی برخی بررسی ها از ورود 380 میلیارد تومان نقدینگی جدید در روز جاری حکایت دارد که در نیمه دوم معاملات ، عرضه سهام شرکت ها بیشتر شد و احتمال دارد با توجه به شروع تحریم های جدید و مشخص شدن قیمت دلار در بازار ثانویه ، فردا بازار با رویه دیگری روبرو شود.

براساس این گزارش، در بازار ارز و سکه هم قیمت هر دلار به کانال 9 هزار تومانی نزول کرد و سکه جدید و قدیم به 3.5 و 3.3 میلیون تومان و نیم و ربع به 1.7 و 912 هزار تومان عقب نشینی کردند و هر گرم طلا به 275 هزار تومان کاهش یافت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ