کد خبر: ۹۱۱۶۷
۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۵/۱۶

خوش بینی زیاد پورابراهیمی به بسته جدید ارزی و شرط موفقیت

خوش بینی زیاد پورابراهیمی به بسته جدید ارزی و شرط موفقیت

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه نمی‌توان کشور را با نرخ واحد ارز اداره کرد،درباره سیاست‌ های جدید ارزی گفت: امکان موفقیت این سیاست‌ها بسیار زیاد است به شرط آنکه دقیق و کامل اجرا شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،محمدرضا پورابراهیمی در حاشیه افتتاح نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان در جمع خبرنگاران با اشاره به اعلام سیاست‌های جدید ارزی گفت: متأسفانه سیاست‌های ارزی گذشته اشکالات بسیار زیادی داشت که مجموعه هماهنگی و مشورت‌ها با فعالان اقتصادی، بیانگر این بود که با سیاست‌های گذشته نمی‌توانیم مملکت را با یک نرخ واحد ارزی اداره کنیم. بنابراین از ابتدا به دولت تذکر دادیم که سیاست اشتباه و غیرتخصصی را در پیش گرفته است.

وی افزود: نتیجه سیاست‌های غلط ارزی موجب شد در بازه زمانی بیش از 4 ماه، هم در حوزه تولید و هم در حوزه واردات و صادرات مشکلاتی ایجاد شود. مشکلاتی که در طول چند ماه گذشته پشت سر گذاشته شد، در نهایت دولت هرچند با تأخیر اما با سیاست‌های ارزی مد نظر مجلس، موافقت و بر اساس آن، سیاست‌های جدید ارزی را نهایی کرد.

این نماینده مجلس با اشاره به اعلام سیاست‌های جدید ارزی از سوی رئیس کل بانک مرکزی در شب گذشته گفت: اگر سیاست‌های جدید ارزی با دقت اجرا شود، بخش زیادی از مشکلات در حوزه تولید و حتی صادرات برطرف خواهد شد. امکان موفقیت‌های سیاست‌های جدید ارزی بسیار زیاد است البته مشروط بر اینکه تمام سیاست‌های جدید به صورت دقیق و کامل اجرا شود که در این صورت مطمئن هستیم که بازار ارز از التهابات فعلی خارج می‌شود.

پور ابراهیمی گفت: بازار مسکن که مدت ها با رکود مواجه بود با تغییرات ارزی دچار تحول شد که خوشبختانه با تدوین سیاست های جدید ارزی توسط دولت و مجلس، رونق به این صنعت باز خواهد گشت. پیش بینی ها این است که در نیمه ی دوم سال جاری آغاز رشد و تحرک صنعت ساختمان را شاهد باشیم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ