کد خبر: ۹۱۱۹۲
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۵/۱۶

چین و هند به خرید نفت از ایران ادامه می‌دهند/ کاهش 50 درصدی ارزش ریال
مقام سابق وزارت خارجه آمریکا:

چین و هند به خرید نفت از ایران ادامه می‌دهند/ کاهش 50 درصدی ارزش ریال

یک مقام سابق وزارت خارجه آمریکا با اعلام اینکه خروج ترامپ از برجام ضربه سهمگینی به درآمد ایران زده گفت: هند و چین به خرید نفت ایران ادامه خواهند داد ولی تخفیف می‌گیرند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بیزینس اینسایدر،دنیس راس مقام ارشد سابق وزارت خارجه که در سیاست‌های چهار دولت آمریکا در مورد خاورمیانه نقش مهمی بازی کرده ، مدعی شد: روشن است که مردم ایران از وضعیت اقتصادی آسیب دیده و خشمگین هستند. ارزش ارز ایران به نصف کاهش پیدا کرده و هفته گذشته قیمت خمیر دندان سه برابر شده است.

وی افزود: ایران شاهد اعتراضات مردم فقیر و غنی است. اینکه بازار ایران بسته شود یا در شهرهای محافظه کار شاهد اعتراضات باشیم امر نادری است. اما همه این نارضایتی از وضعیت سخت اقتصادی قبل از سرگیری تحریم‌ها شکل گرفته است. انتخاب ترامپ و احتمال خروج از برجام بر اقتصاد ایران تاثیر گذاشته ولی این دلیل ریشه مساله نیست.

مقام ارشد سابق وزارت خارجه که ۱۲ سال مسئول اصلی سیاست‌های دولت‌های آمریکا در قبال ایران بوده ، ادامه داد: سوءمدیریت و فساد و سال‌ها انزوا از استانداردهای تجارت جهانی، نقش نیروهای نظامی در اقتصاد و فقدان شفافیت و پاسخگویی عامل اصلی این وضعیت اقتصادی است.

راس گفت: خروج ترامپ از توافق هسته‌ای ضربه سهمگینی بود و به درآمد آنها آسیب زد. با اینکه چین احتمالا به خرید نفت ادامه می‌دهد اما خواستار تخفیف خواهد شد. هند هم همچنان نفت ایران را خریداری می کند اما به احتمال زیاد پیشنهاد پرداخت روپیه در ازای نفت را خواهد داد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ