کد خبر: ۹۱۲۰۴
۰:۱ - ۱۳۹۷/۵/۱۷

آهن اسفنجی باید اول در بورس کالا عرضه شود / صادرات ممنوع
طبق نامه وزیر صنعت به رئیس گمرک:

آهن اسفنجی باید اول در بورس کالا عرضه شود / صادرات ممنوع

وزیر صنعت در نامه ای به رئیس گمرک، صادرات آهن اسفنجی را ممنوع و اعلام کرد: تولیدکنندگان این محصول قبل از اقدام به صادرات باید کل کالای تولیدی را در بورس کالا عرضه کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، محمد شریعتمداری در نامه ای به رئیس گمرک برای تامین مواد اولیه واحدهای ذوبی و تقویت صنایع پایین دستی و حفظ اشتغال آنها صادرات آهن اسفنجی را ممنوع کرد.براین اساس تولیدکنندگان این کالا قبل از اقدام به صادرات باید کل کالای تولیدی را در بورس کالا و براساس نرخ رسمی عرضه کرده و در صورت نبود تقاضا، با اخذ مجوز از وزارت صنعت اقدام به صادرات آن کنند.

پس از این ارسال این نامه، گمرک در بخشنامه ای به گمرکات اجرایی صادرات آهن اسفنجی از ۱۳ مرداد ماه جاری ممنوع و اعلام کرد: تولیدکنندگان برای صادرات باید مجوز (سیستمی) از وزارت صنعت دریافت کنند.

بنابراین گزارش، میزان صادرات آهن اسفنجی در سه ماه نخست سال جاری به میزان ۱۸۶ هزار و ۳۶۰ تن رسید که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۱۷ درصد کاهش را ثبت کرد و ارزش صادراتی نیز بیش از ۳۳ درصد افت را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نشان داد. ارزش صادرات آهن اسفنجی در سه ماهه ابتدایی سال جاری برابر با ۳۸.۹ میلیون دلار بود.

همچنین به میزان ۵۰ هزار تن واردات آهن اسفنجی در مدت سه ماهه سال جاری ثبت شده که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل افت ۷۴ درصدی داشت، ارزش ۱۰۰ میلیون دلاری واردات آهن اسفنجی در مقایسه با سه ماهه نخست سال 96، کاهش ۶۷ درصدی دارد.ایران با تولید ۲۰.۵ میلیون تن آهن اسفنجی در سال ۲۰۱۷ که بیش از ۲۸ درصد کل تولید جهانی محسوب می شود، رتبه دوم را به خود اختصاص داد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ