کد خبر: ۹۱۲۱۷
۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۵/۱۷

وزارت خارجه آمریکا برای مذاکره با ایران شرط گذاشت
علی رغم اعلام گفتگوی بدون شرط ترامپ:

وزارت خارجه آمریکا برای مذاکره با ایران شرط گذاشت

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا علی رغم اعلام ترامپ برای گفت‌وگوی بدون شرط با ایران، برای دیدار شرط تعیین کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس، هیثر ناوئرت ضمن تأکید بر تعهد دولت ترامپ برای اجرای کامل تحریم‌ها علیه ایران بار دیگر از لزوم توافق جدید خبر داد و با اشاره به اجرایی شدن اولین بسته تحریم‌های آمریکا علیه این کشور گفت: آمریکا به دنبال رسیدن به توافق جدیدی با ایران است که به طور جامع، رفتارهای بی‌ثبات‌کننده ایران را مدنظر قرار می‌دهد. چنین توافقی تنها شامل برنامه هسته‌ای آنها نمی‌شود بلکه برنامه موشکی، حمایت آنها از تروریسم و رفتارهای مخرب در منطقه‌ را هم در بر می‌گیرد.

وی در حالی که ترامپ پیش از این برای گفت‌وگوی بدون شرط با مقام‌های ایران سخن گفته بود، بار دیگر برگزاری چنین دیداری را به تغییرات بنیادین در رفتار ایران مشروط کرد و ادامه داد: ایالات متحده مایل به ورود گفت‌وگو با حکومت ایران است اما به دنبال آن هستیم که آنها تعهد دهند تغییر رفتار بنیادین ایجاد کنند.

ناوئرت در پاسخ به سوالی درباره سفر وزیر خارجه کره شمالی به ایران گفت: گزارش‌هایی دیده‌ایم مبنی بر اینکه وی ظاهراً به ایران سفر کرده است.مشخص نیست هنوز بتوانیم آن را تأیید کنیم. فکر می‌کنم اینها در حال حاضر فقط گزارش‌های رسانه‌ای هستند. اگر بتوانیم این گزارش‌ها را تأیید کنیم یا اطلاعات جدیدی درباره آن داشته باشیم به شما خواهم گفت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ