کد خبر: ۹۱۲۳۰
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۵/۱۷

مواضع تاپیکو درباره عدم احداث فاز زیرمجموعه فرابورسی
درپی انتقاد به وزیر کار اعلام شد:

مواضع تاپیکو درباره عدم احداث فاز زیرمجموعه فرابورسی

تاپیکو که بزرگترین شرکت بورس بشمار می رود،درپی انتقاد یکی از نمایندگان مجلس از وزیر کار مبنی بر عدم پیگیری احداث فاز دوم پتروشیمی خراسان توضیحاتی داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،شرکت تاپیکو درپی انتقاد یکی از نمایندگان درخصوص عدم احداث فاز دوم پتروشیمی خراسان در جریان استیضاح وزیر کار در مجلس،با صدور اطلاعیه ای نکاتی را برای تنویر افکار عمومی اعلام کرد.

۱- منابع آب مورد نیاز طرح مذکور در بازه زمانی مورد اشاره بطور کامل تامین نشده و همچنان نیز دارای ابهاماتی است. قرار بود آب مورد نیاز اجرای فاز دوم این پتروشیمی از محل تصفیه فاضلاب شهری بجنورد تامین شود اما تامین هزینه احداث تصفیه‌خانه نیز از مجموعه پتروشیمی مطالبه شده بود که به هیچ وجه مورد قبول هیچ یک از سهامداران پروژه نبوده و نیست. نامه تاپیکو به استاندار خراسان شمالی در خصوص تخصیص خوراک مصرفی گاز و نیز منابع آب مورد نیاز پروژه نیز مدت‌هاست بدون پاسخ باقی مانده است.

۲- همه سهامداران شرکت پتروشیمی خراسان برای پروژه جدید اعلام آمادگی نکرده‌اند بطوری که طرح جدید با سهم ۶۷ درصدی تاپیکو و ۳۳ درصدی پتروفرهنگ در قالب یک شرکت مشترک با نام شرکت پتروشیمی شرق برنامه‌ ریزی شده است.

۳- جناب ربیعی وزیر محترم کار بارها در خصوص تسریع در اجرای پروژه تاکید داشتند و فرآیند اجرایی آن در مجموعه تاپیکو با مشارکت سایر سهامداران به سرعت در حال انجام است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ