کد خبر: ۹۱۲۳۲
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۵/۱۷

۶۳۰ بنگاه آماده فروش هستند/ افزایش سهم خصولتی ها و شبه دولتی ها
مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی:

۶۳۰ بنگاه آماده فروش هستند/ افزایش سهم خصولتی ها و شبه دولتی ها

مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی از واگذاری ۶۳۰ بنگاه به بخش خصوصی تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: سهم خصولتی ها و شبه دولتی ها از واگذاری شرکت ها به شدت افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل تسنیم،‌ جعفر سبحانی گفت: مجموعه واگذاری ها به بخش خصوصی از ابتدای سال جاری 2 هزار و 50 میلیارد تومان است در حالی که طی 12 ماه سال گذشته حتی به اندازه این 5 ماه واگذاری انجام نشده بود.

وی افزود: عملکرد این پنج ماه به تنهایی بسیار بیشتر از عملکرد سال گذشته بوده ضمن اینکه تا پایان سال جاری مزایده های بسیاری هم در راه است. در حال حاضر 630 بنگاه، دارایی و شرکت در فهرست واگذاری ها قرار دارد که مراحل قیمت گذاری در حال انجام است.

این مقام مسئول ادامه داد: عمده واگذاری های سازمان خصوصی سازی در فاصله بین سال 85 تا 91 در قالب رددیون بوده و سهم خصولتی ها و شبه دولتی ها برخلاف بخش خصوصی واقعی در این سال ها به شدت افزایش یافته است.

سبحانی گفت: نرخ سهم بخش خصوصی واقعی طبق آمار از سال تاسیس سازمان خصوصی سازی یعنی سال 80 تا آغاز به کار دولت یازدهم حداکثر در مزایده ها 18 درصد بوده در حالیکه از ابتدای دولت یازدهم تا سال آغاز به کار دولت دوازدهم این آمار 68 درصد و طی یک ساله گذشته به 100 درصد رسیده است.

وی افزود: 100 درصد واگذاری ها طی یک ساله گذشته به بخش خصوصی واقعی بوده و حتی یک سهم در این مدت به خصولتی ها و شبه دولتی ها واگذار نشده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ