کد خبر: ۹۱۳۲۰
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۷/۵/۲۰

معاون وزیر:

"خودرو" بجای ایکاپ محصول مستقل تولید می کند/ محکومیت پژو به پرداخت غرامت

معاون وزیر صنعت با اعلام اینکه پژو فرانسه در صورت لغو قرارداد محکوم به پرداخت جریمه است ، از برنامه ایران خودرو برای تولید مستقل یکی از محصولات این شرکت فرانسوی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محسن صالحی با اشاره به اینکه تعلیق همکاری فرانسوی ها با ایران باعث کاهش حجم تولید تعدادی از محصولات شرکت های خودروساز داخلی شده به تسنیم گفت: این موضوع مقطعی است و خودروسازان درصدد تأمین قطعات این خودروها از داخل هستند.

وی ادامه داد: ایران خودرو در صدد است یکی از محصولاتی که قرار بود در ایکاپ تولید شود را به صورت مستقل و با اعمال تغییراتی در ساختار آن به عنوان خودرو ایرانی تولید کند.

وی با اعلام اینکه در محصولات تندر 90 برخی قطعات در ساختار بین المللی و توسط تأمین کنندگان خارجی تأمین می‌شود، افزود: همین موضوع عاملی شده تا اگر طرف فرانسوی هم بخواهد تأمین کننده خارجی حاضر به ارائه قطعات به طرف ایرانی نیست. شرکت پژو هم با این استدلال نمی‌تواند قطعات این محصولات را به ایرانی ها تحویل دهد.

این مقام مسئول با اشاره به جلسات خودروسازان با شرکت پژو افزود: پژو در این جلسات اعلام کرد با شرایط جدید بین المللی نمی‌تواند با ایکاپ ادامه می دهد. البته آنها تأکید کردند همکاری را با طرف ایرانی به امید گشایش معلق خواهند گذاشت و به صورت کامل همکاری را قطع نمی‌کنند.

صالحی ادامه داد: پژو در شرکت ایکاپ سهم آورده و ساختار این شرکت شکل گرفته و باید در تأمین قطعات و خدمات پس از فروش خودروهای 2008 که پیش فروش شده تعهدات را انجام دهد. تضامین لازم را در قرارداد با از طرف فرانسوی گرفتیم اما پژو برای لغو قرارداد محکوم است و باید جریمه پرداخت کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ